Today is a GOOD day!

Äntligen.

Nästa fredag ska jag på mitt första möte till Psykiatricentrum! Rent officiellt har jag stått i kö i tre månader för att få deras hjälp med min ADD och de andra två diagnoserna. Men egentligen har jag väntat i större delen av mitt liv. Jag har själv spikat upp kroken i väggen och hängt upp mitt liv på den, men alltid har den trillat ner. Det är inte lätt när man inte har de rätta verktygen. Nu ska jag få dem. Så kan min krok bli stadigare. Å jag är SÅ lättad, SÅ glad!!

Det kommer att bli ett helvetes jävla arbete. Ännu mer ångest. Det är inte lätt att ändra ett liv som levts i 36 år, där det enda jag vet är att jag har levt det fel. Jag kan bara hoppas på att ni är öppna. För det handlar om att jag ska må bra, att jag ska få ordning på mitt liv så som det passar mig. Inte dig. Eller samhället.

Just nu så skiter jag i att det kommer att bli överjävligt jobbigt, för jag har haft det så hela livet, men nu kommer jag få professionell hjälp och det med människor som både rent medicinskt och med egen erfarenhet VET hur det är. Och det gör mig så lättad! Gu vad jag behöver det här!! En dag med lättnad och glädje är väldigt sällan det händer i mitt liv, bara för en dag.

Min AF-psykolog kommer att hänga kvar, för jag kommer att hänga kvar på AF. Jag har honom att tacka för mycket, bara genom att finnas där och fylla på mitt förråd av upplyftande tankar när jag går på tomgång och med positiv energi – utöver allt annat han gör som psykolog. Utan honom vet jag inte hur mitt liv hade tett sig idag. För i sanningens namn, ADD med ständig ångest och social fobi skulle kunna få en att ge upp. Helt och hållet. Vilket inte är särskilt konstigt när inget i ens väg blir som man själv vill.

Så det är mycket som ligger i min lättnad!! Tårarna har rullat idag och jag kunde knappt tala sammanhängande när jag ringde min AF-psykolog för att berätta. Det är svårt att förstå för utomstående, men var bara glad för min skull så är det som det ska.

Om inte annat så kan min sommar förhoppningsvis utkristallisera sig from den 5 juli, och bara det vore väldigt skönt.

Today is a GOOD day!!

Det här inlägget postades i Diagnos. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Today is a GOOD day!

  1. M-L skriver:

    Vilken fin bild det var det där med kroken på väggen även den var sorglig för en mamma att läsa. Det känns SÅ bra att veta att du kommer att få proffshjälp nu äntligen! jättekram

Kommentera

