Måns Zelmerlöw – ”Broken Parts”

Första gången jag hörde sången Broken Parts, spelade Måns live på piano i radion i programmet P4 extra. Han skulle bara kliva in och spela den, inte prata med programledaren ingenting. Å jag hörde knappt sången. Jag har aldrig brytt mig om Måns Zelmerlöw. Han var en pojkspoling som sjöng poplåtar, som flickorna skrek efter och som svimmade när han framförde sommarplågan Cara  cara Mia. Herregud..

Efter hans framförande i P4 extra, så spelades sången flertalet gånger i radion och jag hörde den inte.

Under tiden dök han upp i olika soffor och shower på TV, bla i SVT’s Gomorron där han och Björn Skifs pratade om den kommande teateruppsättningen ”Spök” och i Carina Bergs bärbara show (eller vad den heter). Då såg jag honom plötsligt – Måns! Det kan ha och göra med att han skaffat skägg, och med det ser äldre och fiiiinare ut. Men också hur han var i samspelet med den som intervjuade och med de runt omkring. Så sympatisk och rolig! Mogen.

Sedan hamnade han i Go’ kvälls soffa och framförde efter det sin sång Broken Parts. Den som jag inte hörde när han framförde den i P4 Extra. Nu hörde jag den. Jag såg den & jag kände den. Med hans blick rätt in i kameran, så hörde jag och jag grät. Och ja, den är sjumila kliv från Cara cara Mia.

Jag älskar den!! ”I’ll. bring. us. back. Stronger than before.”

 

Video | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

