Presentdags!

DSC06031 Agnieszka

DSC06027Lydia2

I går gick jag o hämtade ut två paket från två olika personer, nästan helt utan anledning! Den översta godislådan kommer direkt från Polen och FB-vännen Agnieszka. Det var meningen att jag skulle få kakor av henne runt jul, men det paketet kom bort (stals?) på vägen, likaså paket nummer två. Så några kakor blev det inte, men däremot en drös av polsk choklad och kolor! Fick veta att den närmaste chokladen Jezyki, i ljusblått papper, betyder igelkott! Skumt namn på en choklad.. 🙂

Det andra paketet kommer från Tyskland. Från samma tjej som jag tidigare fått brev, herrparfym (samma märke som BC använder), pins med ”I am SHERlocked”, I am CUMBERbatched”, Hobbit-pins, Martin Freeman-pins och pins med Benedict Cumberbatch & Sherlock på, åsså några brev från. 🙂 Denna gång kunde hon inte hålla sig från att skicka ett ”tackpaket”, efter att jag skickat henne magasinet Empire & en Marabou Jordgubb i födelsedagspresent.

För några veckor sedan var hon London och var bland annat på Sherlock Holmes museum och där köpte hon bokmärket till mig. Så gulligt av henne att tänka på mig – där! Sen blev det naturligtvis lite engelsk choklad och Empires extranummer med ”behind the scenes” reportage om Star Trek Into Darkness. Empire är dyrt i Sverige, dubbelt så dyrt i Tyskland men bara hälften så dyrt i England, ifall någon undrar varför vi köper Empire till varann.. 😉 Hon är ingen stalker, annars skulle hon med all säkerhet ha sniffat upp inspelningsplatser/platsen för Sherlock säsong 3 som håller på att spelas in nu! *lycka!* Men jag är glad att hon inte är ett stalker-fan. Både hon och jag ser hellre allt i sin helhet när de visar säsong tre på TV.

Anledningen till att det är Benedict Cumberbatch + Star Trek Into Darkness i detta blogginlägg:

Om du så skiter i hur Benedict ser ut och ogillar Sci-fi, så lysssssna i alla fall på rösten – som är helt fullständigt underbar! Jo, jag gillar Jeremy Irons röst också. Och nej, jag är inget sci-fi fan. Men ett fan av Benedict, och då får man en hel del annat på köpet också.

Agnieszka som skickade ”godispaketet”, hon & jag har också blivit vänner pga av att vi är fans av Benedict. Precis som den tyska tjejen L och jag. Love is in the air! ❤

Det här inlägget postades i my UK Sweetheart. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Presentdags!

  1. M-L skriver:

    Åh, så kul att få oväntade paket från vänner i olika hörn av EU. Tänk vad en Sherlock kan göra!!!!

Kommentera

