Hejsan…

..såhär en månad och en dag sen det senaste inlägget.

Trots halvbra fart på er bloggbesökare så måste jag säga att ni är väldigt trevliga som tittar in, fastän jag inte skrivit/eller skriver. Tack! 🙂 De inlägg som varit populärast på min sida är recept på Nutella Semifreddo och ett inlägg från förra årets hälsomässa, eftersom årets var förra helgen. De går väl lite hand i hand de inläggen..på sitt sätt.

Nåväl. Jag har mina projekt jag dyker in i och ger allt för under en period, och sen svalnar intresset. Så har det varit sen jag var liten; blockflöjt, piano, klarinett, balett, ridning, jazzdans, fotboll, skriva noveller, skriva poesi, skriva, fotografera, träna, hålla kontakt med folk o vänner…m.m osv etc blogga. Jag är faktiskt imponerad av att jag höll denna blogg så pass aktiv så pass länge!

Å jag kommer nog att komma och gå. Fast kanske inte lika aktivt som tidigare, men den som lever får se. Just nu har jag helt enkelt varken särskilt mycket intresse eller ork. Fortfarande är jag mentalt trött efter jobbet, och träning har som störst chans att infalla under helgerna.

Senaste gången skrev jag om sjukskrivning; jag blev sjukskriven i tre veckor på raken. Både skönt och lite ”klättra-på-väggarna-varning”. Men visst behövdes det – mentalt och fysiskt. Jag hade ont, jäkligt ont vissa dagar! Tills jag gick två gånger hos en naprapat, han masserade upp övre delen av min rygg och gick loss på några sköna muskelknutar o triggerpunkter. Vilket lossade en hel del på smärtan i mina armar! Jag känner fortfarande av i armbågarna till och från, men ingenting i armarna. Så det var i skulderbladsmuskulaturen som ”skiten” satt. Jag är inte förvånad.

Så jag är tillbaka till praktiken sen 2 veckor och 1 dag, men månaden ut praktiserar jag bara halvtid för att armarna ska få tid att läka. Det är lyx att sluta 14.30, som i vanliga fall, men nu slutar jag klockan 13! Jag njuter min näst sista vecka.

I dag slutade min bästa psykolog! Hon som jag har haft på Arbetsförmedlingen. Hon är kvar på AF, men ska arbeta på ett kontor närmare hennes hem så hon slipper pendla. Skit-jävla-tråkigt! =/ Jag grät en skvätt efter att vi sagt hejdå. Under mötet introducerade hon mig för min nya psykolog. Hon valde honom, för att hon tycker att han känns som om han skulle passa mig. Utifrån hennes sätt att se på mig och utifrån sitt eget sätt att arbeta. Jag tycker än så länge att han verkar…schysst. Men idag låg min största uppmärksamhet på henne. Sen ska jag fokusera på honom och hur han arbetar, och vi ska träffas nästa vecka. Vilket jag fick ”tvinga” mig själv till, för att på så sätt helt o hållet mentalt förstå att hon inte är kvar längre – utan att det är han som gäller. *suck* Alltid är det de bästa som försvinner! Å man rullar runt som en boll. Fast det är bra skönt ändå att inte bara bli ”utslängd”, utan att jag direkt kan börja med en ny.. Nu ska jag bara hitta en psykolog som kan hjälpa mig med det övriga i livet. Hon på vårdcentralen har sin mall att gå efter och har tyvärr inte lärt sig att lyssna. Men jag knatar på med henne, bara för att det är bättre än absolut ingenting.

Nu är det strax Homeland. Å sen ska jag gå o dö i sängen till klockan ringer imorgon vid midnatt, som det ju känns som när det fortfarande är knallmörkt i rummet när jag öppnar ögonen. Men till helgen blir det i alla fall firande av en blivande 16-årig systerdotter! Å jag har hittat en present som jag hoppas är lika snygg på riktigt, som på bild. Å på söndag tror jag att jag ska gå på Julmarknad! Den första på år!

Nästa vecka, ifall jag inte skulle skriva då 😉 Så är första mötet med han på AF, ska jag dra ut en visdomstand och klippa håret. Å arbeta sista dagen på halvtid. En blandad avslutning på november!

Ska se om jag kan bättra mig på att skriva inlägg. Men jag lovar inget!

Ja, jag är fortfarande Benaddicted, Cumberbatched och Sherlocked. Och ja, jag har fortfarande kontakt med mina Cumbersisters på facebook. 😛

 

Det här inlägget postades i Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

