562 sidor senare..

Jag slukade Eldvittnet lika väl som det två tidigare böckerna av Lars Kepler; Hypnotisören och Paganinikontraktet. Alla tre har haft nagelbitarspänning under vissa delar, då jag varit tvungen att lägga ifrån mig boken några minuter. Tagit några andetag och sen läst vidare. Alla är brutala och skickligt skrivna. Inte brutala som i våldtäkter, men blodiga, nakna och nära vardagen. Efter 10 sidor var jag fast i denna bok och det tog mig 5 dar att läsa 562 sidor. Åh vad bra den var! Det har kommit ut en fjärde bok, men den är inbunden så jag får vänta lite.

Fnulade tidigare på vad jag ska läsa i väntan på att den kommer ut som pocket, vilken serie jag ska påbörja nu. Jag fastnade mellan Mons Kallentofts böcker och den sk Hammarbyserien.

Men nu har jag börjat läsa om en heelt annan bok: ”Falsk Minne” av skräckmästaren Dean Koontz. Läste den för många år sedan, i min Dean Koontz-period. Å, jag tror, att den är den enda jag har kvar av hans böcker. Den är något riktigt exceptionellt. Absolut inte skräck. Men något annat som kryper innanför och som gör att man, nästan desperat, måste komma på gåtans lösning NU. Så den får det bli den här veckan. Tror det blir lite lugnare läsning denna gång faktiskt. 😉

image

Annars så var jag social med mina bröder M n’ M och ena syskonbarnet F igår kväll! Bröderna sprang Lidingöloppet igår, så jag passade på att åka upp och äta middag med dem i Sthlm. Det var hjärtans trevligt! Det är sällan det bara är vi, så det hann bli en hel del prat och skratt. Å deras lillsyrra (jag) skrattade lite skadeglatt åt sina stela bröder, framförallt en av dem. ❤

I dag har jag oxå varit social, fast genom telefonluren. Finaste vännen E och jag lyckades äntligen hitta en dag och stund som vi kunde prata. Vi hörs inte så ofta, men när vi väl gör det så blir det ordentligt – 2.5 timme blev det denna gång! Å vi maler igenom det mesta. I dag låg betoningen på relationer till andra, främst arbetskollegor. Vi frustade tillsammans åt hur ens känslor tar över förnuftet och pratade om hur man kanske bäst kan hantera olika situationer som uppstår mellan kollegor. Det var kul att prata med E för att hon är just E. ❤ Men så startade denna dag med tung ångest inför morgondagen, och med det ett möte med en viss kollega. Jag ville stanna kvar i sängen och ha söndag hela veckan. Men nu känns det bättre, efter att E och jag tillsammans har stött och blött lite grejer och jag fick veta att jag inte är själv med en del känslor och tankar. Så denna helg slutade bra, tack vare gårdagens sociala middag och dagens lååånga telefonsamtal! Jag tror att jag kan hålla denna känsla tom imorgon efter praktiken.

För imorgon eftermiddag/kväll blir det lite andra aktiviteter. 😉

image

Juice, ”Eldvittnet” och choklad (som saboterade magen på mig, laktosintolerant som jag är) det var vad jag ägnade söndagen åt innan E ringde.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

