Fy fabian för att börja om

Det är ca ett halvår sedan som jag tränade ordentligt, fram till dess tränade jag flera pass i veckan med kondition, yoga o styrka. Så tränad har jag nog aldrig varit! Men så för snart ett år sedan fick jag problem med benhinnorna och sedan stukade jag foten väldigt illa. Fast efter att svullnaden gått ned o det kändes bra igen så började jag på spinning o styrketränade på gymmet. Sen började jag tejpa foten så jag kunde köra latino igen. Så jag la aldrig riktigt av, även om träningen drogs ned på takten. Men i våras började AF trassla och det tog energi o motivation ifrån mig, så allteftersom la jag av med träningen.

För två veckor sedan började jag igen så smått, och gick på en timmes yoga. Det var ‘vanlig’ yoga med inslag av Yinyoga, som resulterade i skön träningsvärk i ben, mage och rygg. Veckan därpå gick jag på mitt första latinopass! Instruktören Juan blev glad åt att se mig, o gav mig en kram innan vi började. 🙂 Men fy fan. Så jävla jobbigt! Det är inte svårt att känna sig som en elefant som – inte – studsar framför spegeln. Snarare klampar. Jag kunde inte göra allting fullt ut dels pga konditionen o dels pga mina ben (från knäna o nedåt). Men det var kanske lika bra. Det var roligt i alla fall, o Juan busade runt o peppade som vanligt! Men sen hade jag ont i knäna o viss träningsvärk i två dar efteråt. Min svettiga tröja efter latinon, inklusive eftersvettningar under promenaden hem:

image

I måndags var jag på yoga igen. Samma instruktör som förra gången, men ett 90 min pass. Idag är det torsdag och jag har fortfarande grym träningsvärk i magmuskulaturen – både de sneda och de raka bukmusklerna!

Det här är helt sjukt. Kan inte minnas att jag fick sådan träningsvärk förra (och allra första) svängen när jag började med yoga. Det som möjligen gav mig det då, var den sk plankan. Nu tror jag mer att det är den sk båten, och vridmomenten vi gör som även inkluderar balans. Varför inte plankan? För att jag inte klarar av den ännu.

Fy fabian för att börja om. Men jag måste. Nu har jag ju ett stillasittande arbete, så styrketräning på gymmet är något jag måste börja med oxå. Det tråkigaste. Body pump funkar inte än pga min fotled. De kommande två dagarna har jag siktat in mig på latino och Streetdance. Jag tror ju lixom att jag ska klara lika mycket nu som för 1 1/2 år sen. Vi får väl se. 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fy fabian för att börja om

  1. M-L skriver:

    Heja,heja!!!! Kämpa på!! jag tycker att du skitduktig ren ut sagt! Snart kommer magmusklerna att tacka dig för att du tränar. jag lovar och resten av dig också förstås inte minst huv´et!!! kram från ett av dina stora fans!!!!!

  2. Szilvia skriver:

    Fortsätt jobba, tjejen!!! Du är duktig som börjar komma igång igen! Hoppas att vi springer på varandra någon gång! Jag är på Sydpoolen typ varje dag nu pga FitnessFighten.
    Men vi kan ju också boka tid för promenad/fika om du vill. ;o) Kanske en massage?! 😀
    Hur som, så vore det roligt att ses!
    Kram!!!

Kommentera

