Skapligt produktiv söndag

Somnade sent, vaknade tidigt. Trodde mensen var på gång, men icke. Solen sken och jag hade nog tänkt mig en stavpromenad i sensommaren.

image

Meeen först njöt jag av frukosten till barnprogrammen på Barnkanalen. Efteråt satte jag mig på golvet med en uppslagen tidning framför mig och skor. Cirka 1 timme, lite mer, senare hade jag borstat av, putsat och borstat upp 7-8 par skor! Främst höst – och finskor. Vinterskorna får jag ta senare.

image

En radda skor

Sen fortsatte jag med att ta hand om gårdagens kläder – tre veckors tvätt! Så nu har jag något att ha på mig igen. 🙂

Jag har oxå tillbringat en timma med att diska förra söndagens fikamuggar och assietter, plus lite från veckan. Å under cirka tre veckor (det var ngt som slutade funka då verkar det som) har jag haft stopp i handfatet, det tog jag hand om idag. Med hjälp av pincett, spik och skruv så tog jag bort det mesta och ca 30 min senare så rinner det bra.

image

Nu lagar jag mat: Lax, potatis och spenat.

image

Och nej, det blev ingen promenad. Men jag är nöjd ändå. Igår slöade jag bara, utom treveckorstvätten. Skön helg helt enkelt. Fast önskar den kunde vara en dag längre.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

