Skottlossning

Apropå polissirener & att flytta (förra inlägget), så fick jag reda på att polissirenerna förmodligen berodde på en skottlossning i centrala Södertälje. På samma gata som jag bor på, fast mycket längre ner – ca 3-5 min härifrån.

Jag tror att det jag tycker är läskigt är inte vilka som gjorde det eller vem som blev skjuten, utan att jag troligen hörde när det gjordes eftersom jag hade fönstret öppet. Att jag hade en typ av ”direktkontakt” till det. Men i den här stan är det alltid något som smäller, så jag tänkte inte på det. Sen är det en sak att någon ”bara blir skjuten”, lite annat om det är för att döda. Det blir lite för mycket gangsterfilm inpå knuten. På tv går det bra, men där kan det hålla sig. Det här är inget jag vill ha utanför min port. Det är inte så att jag känner mig hotad. Nej. För jag är 100% säker att det har med kriminella uppgörelser att göra, o där befinner inte jag mig. Men det är ändå där jag bor. Å det ställer till med tryggheten i min stad. Den har förvisso varit ur slag sen några år tillbaka, och detta var inte direkt det första försöket till dödsskjutning eller den första skottlossningen här. Men jag blir irriterad på att de är så jävla egoistiska och drar in/riskerar oskyldiga människors liv. Även om de inte blir fysiskt skadade. Så blir de påverkade – på ena eller andra sättet.

Det skiljer sig än så länge från skottlossningarna och dödsskjutningarna som pågår/pågått i Malmö och i Göteborg. Å det kan jag väl säga att jag är glad för. Men för den som följt nyheterna i vår och sommar känner till det sk Södertäljenätverket. Det är ju verkligen något att vara stolt över! Inte. De som kommer till den här stan kan också förundras över alla hårfrisörer vi har. Här finns det en frisör i varenda litet hörn, men kanske bara 1  av 10 är duktiga. Å de som hittade ett litet underbart fik här, drivet av svenskar, förra året. De kommer tillbaka för att upptäcka att det nu drivs av syrianer och det har kanske tom förvandlats till en restaurang i stället (förmodligen ett kebabställe). Det händer alltid! Alltid! Jag är varken rasist eller mot invandrare. Men jag kan inte säga att jag gillar hur syrianerna tar över allt från svenskarna. Det är ett uppenbart sätt att se vilka som styr i den här stan. Men kvaliteten försvinner ju – totalt och allt blir likadant. Jag har också haft praktik på en butik (jag säger inte vilken det är, men det finns de av er som vet), där det är helt uppenbart att pengarna tvättas. För det är inte möjligt att en familj som lever på en kiosk kan handla så dyra saker (mellan 10-20.000 kr) varje månad! Även om jag inte tror att det sker med vilja från den butiken, och att de kanske ‘spelar’ ovetande. Men det är inte okej. Jag är glad så länge min, svenska, frisörska o hennes kollegor får behålla sin salong. När/om den tas över, ja då lär jag inte bli kvar där. Fast, vem vet, jag har kanske redan flyttat då.

http://lt.se/nyheter/1.1773145-polisen-tiger-om-skottlossningen

Av någon jävla anledning vill inte WP fixa länkarna idag, men här är en kort en om Södertäljenätverket:

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dert%C3%A4ljen%C3%A4tverket

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

