Olympiska Spel i tv-tittande ;-)

Vaddå lördag? vaddå sol? vaddå varmt? vaddå äta? vaddå titta på alla de program jag brukar titta på annars? Nä de har fått ge vika. Eller, jag har faktiskt glömt bort dem.

För jag har tittat på olika Olympiska Spel hela dan! Från 9.30 då det var OS-magasinet, till fortfarande. Det har varit försök i simmning d/h, cykeltävling herrar, beachvolley damer, försök i rodd d/h, Sverige-Japan fotboll damer, nu är det Sverige-Danmark handboll damer och senare ikväll blir det finaler i simmning (o massa mer som jag inte har sett).

Alltså, det här är inga grejer jag brukar titta på. Jag är inte ett dugg insatt i vilka som är stora i cykel, beachvolley, damfotboll, ens reglerna i handboll. MEN det är skoj att titta på nu när det är OS – när allt är en del av något stort. Sådant går jag igång på! Å då spelar det, nästan, ingen roll vad jag tittar på. Det finns en del sporter jag troligen (är väl bäst att säga) inte kommer att titta på som boxning och segling, och finns det annat roligare kommer jag nog inte titta på så mycket tennis heller. Allra mest ser jag fram emot friidrotten!

Det blir ett litet beroende, och ger en variant av kick att följa och vara en del av OS på denna gräsrotsnivå. Å kan vara knepigt att kombinera med andra saker. Men nästa vecka ska jag till jobbet, så det är tur att det finns radio så jag inte missar något. Tror ni det konkurrerar ut Benedict Cumberbatch? 😉

Däremot ska tre stycken från min familj åka dit om några dagar, då de har lyckats köpa några biljetter till olika tävlingar/matcher. Jag behöver väl inte tillägga att jag är nå grymt avundsjuk? Om inte annat bara för att åka till London och uppleva OS-pulsen. Fast det ska dock bli roligt att ha lite kontakt med dem under tiden, och sen få höra om allt – om London lyckades hålla ordning på trafik o avstängda vägar (vilket de tydligen misslyckats med idag) och om skyltning, mat och sådant var bra. Eller om allt varit kaos. Å, naturligtvis, om självaste OS. Jag menar, det är ju OS – i fucking jävla, nära, London! Hur häftigt som helst! 😀

I morgon är det meningen att jag ska bege mig hemifrån i några timmar. Vi får väl se hur det går med det. 😉

Å såhär kommer det att vara i 15 dagar till! Älskar’t!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Olympiska Spel i tv-tittande ;-)

  1. M-L skriver:

    heja Mia!!!! Nu är det handboll som sagt. man lär sig mycket genom att bara titta och höra kommentatorerna. Här har det varit ett öga på damfotboll och ett annat på datorn med cykel. Gerry hade fullt sjå! Nu är det fokus med båda ögonen på handbollen. Tur! Det blev litet mycket för öronen förut. Konstiga kommentarer till fel sport!! kram M-L

Kommentera

