Melon Lemon

Ligger ute på altanen o äter melon, o har det allmänt bra.

image

Eller nej, nu ljög jag. Det enda som är allmänt bra är att jag kan ligga ute. På en veranda. I en halvdimmig sol. Å äta melon. Men jag är inte frisk än. Är så osagolikt trött! Från knopp till och med låren, och ibland får hostan lust att se hur det är att hosta sönder halsen.

Uuuhhh, vad jag blir rastlös av det här!! Men mina kollegor har sagt att de inte vill se mig förrän jag är helt frisk. Så imorgon blir det ju inte att gå dit. Vete fan hur jag skulle kunna ta mig uppför trappen dit heller för den delen. Tog en järntablett nyss, kanske kan den hjälpa mig på traven.

Jag undrar…hur många hundringar det kommer fattas på nästa inbetalning från FK. 😦 Melon Lemon hette en Festisdricka sommaren 2000. Den var såååå god! Men den tog de bort, för det var för få som gillade den. Ifall du undrade.

Ser fram emot: har beställt Tinker Tailor Soldier Spy, så den kommer till helgen (hoppas jag)! Med LoveFilm (hyrfilm via nätet) kommer The King’s Speech m Colin Firth och The Beginners med Martin Freeman – också innan helgen. OM jag inte blivit frisk till i alla fall lördag! För då väntar en utgång i Sthlm (om mina killkompisar ska gå rå) och 1:årsfirande av liten pojke på söndag. Tillagt senare: Åh, ja jussste – OS börjar jue på fredag!! Kroppen valde fel vecka att bli sjuk på. 😉 600 timmars sändningstid – bara i TV. Tjoho! Japp, jag lär åka på moppo för det men who cares?! 🙂

Konstaterande: fan vad jag INTE längtar hem till evinnerligt trafikbrus, oförutsedda ljud hos grannen breve, ovanpå, under, oljud utanför, en massa folk överallt hela tiden. Gu vad jag älskar att ligga ute på en veranda o höra några bygga på sitt hus, andra klippa gräsmattan, några sitta o fika, en pappa säga ”nu cyklar vi o badar” o ett barn skrika på sin mamma tio ggr (tills jag själv har lust att skrika tillbaka), gå barfota på en liten gräsplätt o bara ha det naturliga så nära! Även om jag så sitter inne, så är det bara så lätt att gå ut.
Hemma har jag inte ens en balkong, sådana här gånger inser jag verkligen förlusten av att inte ha det.
Men nåja, det blir väl en ändring på det också en dag. Bäst att njuta på. Å tacka låren för att jag inte orkar röra på mig.

Tjiip out!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Melon Lemon

  1. M-L skriver:

    Så trist att du mår skrutt fortfarande. Men dina arbetskamrater verkar ju jättegoá och det är väl en tröst. jag förstår att du har det bra där du är nu och vilken tur nu när det är så varmt. Du får krya på dig och ta det lugnt. kram M-l

Kommentera

