Javisst rör det sig

i huvudet på mig fortfarande, men det får kanske inte lika mycket utrymme som innan min sysselsättning. Eller så försvinner mina ”oh-det-här-kan-jag-skriva-om-på-bloggen-tankar” helt enkelt på vägen under mina arbetstankar. Eller så har jag helt enkelt ingen lust.

Njä.

Det som i stora drag rör sig, är hur jag ska komma från A till B angående mitt framtida liv i ett yrke som viltrehabiliterare och djurskötare. Vilken väg jag ska ta, och om jag ens ska ta den utbildningen och ens ska jobba som det eller göra på annat vis. Det finns några funderingar om olika sätt att ta sig framåt.

På en helt annan av mina fronter kommer det att ändra sig en del detta år, med början denna vecka. Två av mina syskonbarn (jag har 11 st) kommer att flyga ur boet nu – den ena flyger som utbytesstudent till Australien på onsdag, och i höst flyger den andra ca 50 mil [det kom en rättelse från henne själv, det är 100 mil o inte 50!] inom Sverige för att studera på annan ort! De är de första i familjen som rör sig så och flyger iväg. Naturligtvis är det största förändringen för deras föräldrar, men vi andra känner ju också av det förstås. Å jag ska hålla mig uppdaterad på deras bloggar. Är sååå nyfiken på deras nya liv! Hon som flyger till Australien känner jag väl igen mig bäst i, då jag själv har gjort liknande saker.. Men uj, för att stå på andra sidan nu. Spännande det här! Förhoppningsvis kan jag vara med och säga ”hejdå” en kortis till henne imorgon, då hon rört sig mot Sthlm innan den stora avfärden.

Så just det, i slutet av denna vecka – senast på fredag – kommer min vän M att bli mamma igen! Då födseln kan bli komplicerad så skänker jag henne alla mina positiva tankar! Jag träffade henne i fredags, och det kändes bra. Det var längesedan sist och nu var hon glad, om än väldigt orolig. Fast fin i sin stoooora gravidmage! 🙂

Under två veckor nu kommer jag vara kaninvakt o själv ha lite mer chans till gräs mellan tårna än vanligt. 😉

Ptja, det var väl det.

Så, nu ska jag leta rätt på en kanin och sen gå och sova.

Det här inlägget postades i THE dream. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Javisst rör det sig

  1. Erica skriver:

    Ungefär dubbelt så långt, ca 100 mil 🙂

Kommentera

