Störd nattsömn

Jag somnade sött vid halv ett, ett. Vid kvart i tre vaknade jag tvärt av ett BOUM!!! precis ovanför huvudet på mig! Konstaterar att det är min ”ovanpågranne” som huserar runt, för det är mer än det som låter. Ligger en stund och lyssnar och anar att det inte är någon efterfest, utan är max en person till där. Detta hus är rätt lyhört, och när alla sover så hör man rösterna. Det hjälps ju förstås till om hans fönster är öppet, vilket det var denna gång.

Det var nu kring ett år sedan som han hade efterfester som senast. Allt har varit jättelugnt länge nu. Även om han hörts när han kommit hem under vardagsnätter, men inte såhär. När han festade sa jag till honom. Varje gång var det lika jobbigt eftersom jag inte vet vad jag hade att vänta mig. Men han har kört ut sina polare.

Så även i natt, klädde jag på mig o gick upp med dunkande hjärta. Först ville han inte öppna dörren, o när han så gjorde stod han halvt näck i kallingar o bara svajade. Jag sa åt honom att det låter jättemycket ner till mig, o att han väckte mig, o jag sa åt honom att gå och lägga sig. Det är lite svårt att låta bestämd och ”ta i” utan att väcka resten av grannskapet. Han sluddrade bara fram ursäkter, o sa att han skulle sova. Jag gick ner till mig, med skakande knän och gick o la mig.

3 min senare hörs en svag knackning på min dörr, o jag kan inte annat än att svepa in mig i mitt täcke. Det första han säger är, ouups. Minns inte om han sa, eller pekade, men det var för mitt täcke. Å jag sa att jag försökte sova. Då sa han bara förlåt, o gick igen. Han var bara klädd i sina kallingar o hade gurglat sig med typ listerin. Undrar om han haft ngn typ plan där..som gick honom helt åt intet sas.

Ca en timme efter att jag vaknat var det helt tyst, och jag somnade djupt. För att åter vakna vid 5 igen, av skrap buller o lite bång. Å en tjejröst. Suck.

Jag vet inte när eller det blev tyst igen. Men jag har iaf varit vaken sen 9 idag, vet inte om det var pga dem eller mig själv.. Lite surrigt. Nu hoppas jag bara att detta inte var startskottet för fester av olika slag. För det pallar jag inte! Det pallar ju ingen.

Efter tre skrev jag om det på fejjan, eftersom jag blev så hajpad av att säga till honom. Å irriterad över att bli väckt – SÅDÄR, o över att det tog tid innan han lugnade sig o somnade. Rådet jag än sålänge har fått är att jag skulle ha ringt polisen. Men det känns lite överdrivet. Eller?

Om han fortsätter under helgerna och skiter i att jag säger till (jag hoppas ju förstås att det isf inte bara är jag som måste leka morsa!), då får det väl kanske bli polisen och definitvt klagomål till hyresvärden. I’ll wait and see.

Åhh, vad jag inte vill bo här längre! Men det är bara att hålla ut. Lyfta blicken mot målet, o tro på att jag kommer härifrån snart – på ena eller andra sättet.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

