Vegetarian?

image

Ser ju inte så ut. Och nej, detta är kassler m potatis o en tomat. Jag har varit köttätare i hela mitt liv. Men har på senare år tänkt mycket kring kosten, dels för min egen del men främst för miljön och djurens skull. Dock är jag ingen jätteidol av grönsaker, vilket ju går i klinch med att vara vegetarian och även om jag föredrar frukt då så är frukterian inget som lockar. Främst skulle jag vilja sluta äta griskött, för grisar är sååå kloka och sociala djur! Det känns nästan som om jag äter en hund när jag ska äta gris. Uh! 😦

Rent miljömässigt skulle naturen må bra om jag slutade äta nötkött också.

Så började jag på WSPA, å blev bjuden på god smulpaj med blåbär.

image

Å utbrast, o det är fler än jag som är laktosintoleranta?! Eftersom de hade tufoglass och Alpro soya vaniljsås att ha till. Neej. Svarade de. Det är veganskt.

Jahapp.

Så nu har jag provat vegansk smulpaj och chokladmuffins. Båda var jättegoda!

Så jag blir väl vegan i stället då.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vegetarian?

  1. Lopez skriver:

    Jag äter inget rött kött och mycket vegansk mat, raw food. Martin tyckte att det var fusk att kalla min strawberry cheesecake vegansk när det både vad grädde o smör i….fast det var cashew grädde och kallpressad kokosolja 🙂
    Man har ju oftast en föreställning om hur saker är, men sätter man in sig i det så finns det oändligt med alternativ.

Kommentera

