Ljust?

När klockan var kring 01 tänkte jag att det fortfarande var ljust ute, o att det snart borde vara dax att sova. När klockan var kring 02 kom jag på att det inte fortfarande var ljust vid 01, utan att det faktiskt började ljusna då. Men då vid 02, så tänkte jag att jag lika gärna kunde vara vaken ett tag till och invänta de livliga liven som möjligen tänkt efterfesta i huset eftersom de förfestade här. Vilket de gjorde, kom tillbaka alltså. Men då satt jag fast i en blogg på tumblr, som ledde till ytterligare en annan blogg på tumblr. Det är lite smålivat i huset, o jag känner ciggrök stickandes i näsan. Men nu är klockan över 03 och det ÄR ljust ute. Det gillar jag! Å med tanke på att detta troligen är den sista dagen jag kan somna såhär sent (eftersom jag påbörjar min sysselsättning nästa måndag, å den kommer kräva tidiga kvällar o tidiga mornar), så kan jag lika gärna njuta av att jag kommer i säng sent. Tidigt. Det finns ändå inga planer för imorgon. I dag.

Nighty! Morning.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ljust?

  1. M-L skriver:

    hej! God morgon eller kanske du inte är vaken än? Vill bara tala om att jag blev glad av att läsa ditt inlägg. Du skriver sååå mysigt. Kram M-L

  2. Åsa skriver:

    Bäst att njuta av ljuset några dagar till! Vid midsommar vänder det ju. Tänker på gamla studenttider när du beskriver röken o röjjet från grannarna. Hoppas de lugnar ner sig när du sedan har tider att passa. Kramis

Kommentera

