= sommar

Åt sommarens första jordgubbe igår

(det ser iof nästan lite äckligt ut såhär på bilden, men den var fantastiskt god!),

image

blev inspirerad och fixade grädde o jordgubbar med riven choklad på. Tyvärr belgiska jordgubbar, jag köper svenska nästa gång. Men annars är kombinationen väldigt smarrig!

image

I dag var jag på födelsedagskalas, o är det något som visar att det är sommar – så är det en (hemmagjord) gräddtårta med svenska jordgubbar! Födelsedagsbarnen var två av min ‘Marathon-brorsas’ barn, 3 och 8 år gamla blev och blir de. Å jag hade visst lyckats pricka in rätt typ av kläder även denna gång! *nöjd faster*

image

image

åsså åt vi åt lite mer än jordgubbar.. 😉

I juli fyller brorsans äldsta år, så det blir väl sommarfirande igen. Men inte mig emot, eftersom det alltid är så mysigt och kvalitativt att träffas! Fast innan dess ska jag dit och hjälpa till att måla deras hus. Målat hus har jag inte gjort på en sisodär 17 år. 😀

När jag kom hem idag, gick jag till Telge Kebab för att fixa en tidig middag o sen kom jag hem, drog ner persinnerna och tittade på filmen ‘New Year’s Eve’. Det blir nog en del film denna helg, så återkommer kanske med amatörrescensioner.

Tjipp!

 

(la in detta via telefonen för mer än en timme sedan. Men som den, faktiskt ibland, perfektionist jag är så ville jag redigera det med bra mellanrum mellan text och bild. Tji och fan heller har jag fått tillbaka nu den senaste halvtimmen. Är så jävla förbannad på att WordPress inte vill som jag! Förbannade jävla buggar. Förmodligen bryr ni er inte, men gör ni det så får ni blunda – precis som jag! Inga kommentarer behövs till denna parentes.)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till = sommar

  1. Åsa skriver:

    Jammieee!!

Kommentera

