Hår, hund, fika o mat..

Klippte håret för 2 månader sen, då jag beslöt att låta det trimmade håret på sidorna bli längre och det långa håret bli rejält jäkla kort. Fick då veta att frisörskan jag haft sen 8 år tillbaka hade slutat. Av det blev jag så vilsen, att jag gick till en helt annan okänd frisör på en helt ny salong. Det skulle jag inte ha gjort. Hon o jag klickade inte alls, hon gick iof efter bilden jag visade – men man ska kunna göra det bra också + att kunden ska passa i det.

Jag vet att många har tyckt att jag passade i den frisyren, men jag har aldrig trivts med den. Till idag hade det dessutom blivit väldigt tjockt, och väldigt mycket av allt. Jag är inte van vid mycket hår på huvudet efter 2 år av trimmade sidor.

Så idag gjorde jag om o gjorde rätt: gick tillbaka till gamla salongen och gick till en som jobbade där samtidigt som min fd frisörska. Vi kom väldigt bra överens, och nu är jag nöjd. Lite dyrare denna gång, men åååh så mycket bättre! Inga stora förändringar, men ändock mer jag – och ingen jäkla virvel kvar ”bakpå” huvudet. 🙂

image

Nyklippt för ca 2 månader sedan

image

Nyklippt idag. Å då är det ändå längre än förut 😉

Och apropå frisyrer:

image

Envisa Lisa blev punkare idag, efter regnig promenad och handdukstork.

image

Den andra kurade ihop sig efter promenaden. Å låg där tills jag nös högt, varpå hon flög upp ur soffan! Hon tittade skrämt på mig o gick o la sig i sin korg i stället. Haha! Sötnötter är vad de är 🙂

Efter dagens hårklipp och korta vistelse med hundarna, så träffade jag Sz för fika o praaat! Eftersom vi tänkt synda, så bestämde vi oss för ett ställe som hade en ruskigt kladdig kladdtårta och riktigt smarrig blåbärspaj. Mmmumma! Sz och jag har alltid mycket att prata om, så även denna gång. Å det är alltid så himla kul! 🙂 Idag pratade vi så mycket, att hennes man till slut ringde o frågade var hon tagit vägen (skämt o sido, han visste läget). Hehe..

Efter fikan gick jag och inhandlade dagens middag på Nancy’s. Alldeles för dyrt, så bara för att göra den snorkiga kunden (jag) nöjd, så lät han mig ta vad som helst och betala vad jag ville för det! Jag var ju pinsamt dum, eftersom vi sen kom på att jag varit där o handlat under lunchen, o då är det 30kr billigare mot nu! Inte konstigt.. Nåväl, jag tog färsk pasta, wokad med kyckling och curry. Så gott! Å jag fick rätten 9kr billigare. 😉

image

Blåbärspaj. Dock ingen bild på kladdkakan

image

Middag

Å Anton vann let’s dance! Good boy!

I morgon ska min ene bror springa Stockholm Marathon, o min plan är att jag ska åka upp och hejja på! 🙂

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

