Det står inte still..

Trots dålig uppdatering, så händer det saker i mitt liv. Jag har det vanliga, att gå ut med ”Kajsa Kavat” o ”Envisa Lisa” i veckorna. Jag har varit på AF-möte och AF-psykologmöte (näst sista), varit och storhandlat m kompisen H. Varje helg de senaste 3 veckorna har jag varit uppe i Sthlm, så även nu på lördag. I lördags träffade jag (barndoms)vännen Kaka. Tidigare gånger har jag lyckats dra in ett hårdrocksband, men denna gång skippade vi det och gick o åt på italienska restaurangen Vapiano. Förbannat trevligt ställe med serviceminded personal och GOD mat. Det var bara lite rörigt i början, innan jag förstod deras system. Jag hade det i alla fall helt ”fanatiskt” roligt, och vi skrattade mycket! 😀

Utöver det har jag varit i Stockholm som igår och förra tisdagen, för två viktiga möten på stället där jag ska ha min sysselsättning den kommande tiden. Första gången var jag själv, den andra följde min AF-handläggare med. Nu är allting fixat och klart, och jag börjar något helt nytt den 18 juni! Bl a ska jag börja gå upp kl.6.., hehe. Jag har inte behövt gå upp så tidigt på många år, inte ens till mitt senaste jobb då det var kvällsskifte. Det, och mycket annat, kommer att bli en stoor omställning!

Många av er vet redan vad det är för ställe, men här berättar jag som först när jag har börjat. Det är i alla fall en plats jag har fixat, inte AF, och jag är skitnervös över vad allt kommer att innebära – och hur jag kommer att fungera med dem. De verkar i alla fall väldigt lätta att ha och göra med, o de skrattar mycket! Det är ett bra utgångsläge.

image

image

Öl; Sleepy Bulldog & efterrätt; mandelmassakaka o chokladtryffel – på Vapiano.

image

image

image

Stadshuset, och utsikten därifrån

image

image

image

Gamla Stan, och en uppfodrande ”Envisa Lisa”.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

