sova med….träningsbh

Inte för att jag har megastora bröst som svämmar över när jag sover, näe inget DD här inte. Men jag har hormoner, och natten till igår blev det ett ”högljutt” protesterade från det ena bröstet när jag skulle lägga mig på vänster sida. Samma sak natten till idag, så det blev till att gå upp och sätta på sig träningsbh’n helt enkelt. Att jag får ont i brösten under ägglossningen, mellan den och mensen, är inget nytt men det här var väl att ta i.

Fast jag ids inte skrika ”hey!” än, det får ge sig om det beter sig likadant under fler månader. Å andra sidan ska jag börja med minipiller fr.om kommande menstruation och vem vet vad som händer under ”invänjningsperioden”? Har jag tur beter det sig som vanligt, eller mindre och sen blir jag av med mensen och med det förmodligen en del av pms’en. Om jag har tur och kroppen reagerar positivt på pillrena. Har jag otur? Det vill jag inte tänka på.

I övrigt tror jag att det är den här perioden (3-5 dgr), mellan ägglossning och menstruation, som jag är jag från tår till hårtoppar – i balans och kan känna glädje utan extra oro. Förra veckan la hormonerna helt rabarber på mina känslor och jag var långt nere i skorna. Diverse neuropsykologiska problem sätter definitivt snarskang för mig, och hormoner likaså vilket jag vet försvårar det för mig i det sociala. Varje dag är det allmänt krig i mitt huvud, där oro & hormoner slåss mot mitt sunda förnuft. Alltså varje dag. Jag kan bli så sjukt trött på mig själv! Å bara helt enkelt…trött.

Men hursom haver, så hoppas jag att minipillrena är positiva för mig. Å jag hoppas att jag snart kan sluta sova med träningsbh… 😉

Annars idag så skulle jag ha varit hundvakt. Men det blev inställt, så mitt i min lilla halvstressade ”på-stan-och-måste-handla”-tur fick jag sms om att det inte skulle bli något. Å där stannade jag. Visste inte vad jag skulle hitta på i stället. Funderade på att åka till Sthlm, men dit ska jag imorgon och kanske på lördag och det finns ju tyvärr annat att göra hemma. Jag funderade även på att gå en sväng med mina stavar.. Men det blev till att gå igenom räkningarna i stället. Å att gå igenom månadens utgifter; en del av dem ‘måsten’, en del ‘vill ha’ och en del ‘troligen inte alls’..

Nu blir det äpple, påbörja tvätten och senare fixa med maten som innehåller laxfiléer. Det kommer förresten ett inlägg från vad jag gjorde i tisdags, men när – det vete hunnan. 😉

Det här inlägget postades i Hälsa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till sova med….träningsbh

  1. M-L skriver:

    Nu håller vi tummarna för minipillrerna. är det sådana som inte har östrogen utan bara gulkroppshormon? Kram M-L

Kommentera

