Sorbé i Mariefred

Tog Johan o bilen till ovanstående stad idag. När jag var liten åkte vi dit minst en gång/sommar mamma, pappa, mormor, morfar och jag. Nu tror jag det var 10 år sedan sist.. Längesedan var det i alla fall.

image

I väntans tider: Johan fastnade i broöppning, jag solade mina knallvita armar.

image

image

Ånglok, som är väldigt aktivt om somrarna och attraktivt för stora men mest små (utöver fantasterna, o japanerna som var där idag).

image

Italiensk sorbé i Mariefred. Nä, för man åker inte till Mariefred för att äta Siaglass. Nähä. 😉

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Gripsholms slott. Jag kan ingen historia om det, men oavsett så tycker jag det är otroligt fascinerande att det finns sånt här kvar! Att människor har bott i dessa slott för över många många hundra år sedan! Det är så ogripbart.
Bara några minuter efter att jag tog det sista fotot, så gick vi ner mot bilen. Vi mötte en tjej och en kille i typ min ålder, och när jag såg tjejen på nära håll kunde jag, nästan, svära på att det var Madde Bernadotte! Tyvärr tittade Johan på något annat, så jag fick ingen intygelse av honom. Jag är ingen royalist. Men ändå en cool känsla att ha gått henne så nära. Ja, för jag säger så – att det var hon. 😉

På väg hem hälsade vi på Pappa

image

image

Han hade fina små blommor och lite grönt. Vacker utsikt över Kyrksjön och fina kyrkan ståtande vid sig.

Dagen har varit superb! Med en del skratt, njuta i sol o värme, turista i små gränder och äta god glass. 😉 Å jag tror jag fick lite bränna på mina knallvita armar – o kinder – solkräm till trots. Dessutom är det mycket sällan jag hälsar på Pappa, det kändes skönt att få göra det idag. Å faktiskt lite mysigt att sitta där i solen o gröngräset och prata till honom – rogivande.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sorbé i Mariefred

  1. M-L skriver:

    Vilken härlig dag ! Jag förstår att du njöt. Och det var så fina foton. Det var mysigt att se de fina blommorna hos Pappa. Gripsholm byggdes av Gustaf Wasa. Det är en fantastisk bärare av svensk historia. Rekommenderar ett besök på Wikipedia! kramkram M-L

Kommentera

