Vill du se Tom Cruise som rockstjärna?

Vill du se Tom Cruise som rockstjärna,

 och höra honom sjunga ”Dead or alive”?

Denna bild såg jag på On The Red Carpet‘s sida på fejjan i morse, och skrattade högt! (det var då värst vad killars utseende roar mig just nu). Bara att se Tom med fejktatueringar och svarta naglar (!!) får mig att rysa! Det enda jag möjligen gillar är det långa håret. Å jag var så beredd på att racka ner på filmen han medverkar i. Men när jag väl tittade på trailern, så upptäckte jag att filmen är en musikalfilm och gjord med glädje och med massor av glimt i ögat. Med en småkåt och långhårig Alec Baldwin, vild(?) Russel Brand, en Catherine Zeta-Jones som sjunger ”We’re not gonna take it” och två hoppfulla ungdomar. Åtminstone är det vad trailern lyckas förmedla. Så istället för att ogilla filmen gjorde jag reklam för den på fejjan, å jag kan väl lika gärna fortsätta. Om skådespelarna verkligen har den höga roliga nivån hela filmen igenom, som de har i trailern, då tror jag den är riiktigt bra! Den heter ”Rock of ages” och innehåller massor av go 80-tals rock, b la av Twisted Sister, Def Leppard & Bon Jovi.

Jag tror inte på Tom Cruise mer än i ‘Cocktail’, ‘Top Gun’, ‘Jerry Maguire’ och ‘Mission Impossible I’. Men nu har jag höga förväntningar och tror på en feel good film! Trots att det är en ‘pffft.., snacka Hollywood’.

Notering | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

