Dagens äventyr

gjordes med Kajsa Kavat och Envisa Lisa i Naturreservatet Öbacken-Bränninge i Södertälje! Det var första gången jag ens gick åt det hållet, och underlaget var varierande. Det var mycket stora stenar i skogskanten av vattnet, stormvräkta träd som vi gick över, under och runt (rena rama Mora Träsk Tigerjakt).

image

image

image

Kajsa Kavat var på, nyfiken, glad och energisk. Envisa Lisa hade fått upp ett spår någon annanstans och där ville hon gå, och inte dit jag ville. Med andra ord, hon stretade emot som en tok i början. Å där var jag i mitten med en kavat hund fram och en envis bakom – och med stenar, träd och rötter att parera. Efter cirka en halvtimme kom vi upp till en mycket brant backe, och Envisa Lisa hajjade att det inte var smart att streta emot här. Väl uppe fick i alla fall jag min belöning, en otroligt vacker utsikt!

image

image

Sen skulle vi ner. Å det tyckte Envisa Lisa om, så nu var hon allt på. Båda var mest lekfulla och nyfikna och drog inte särskilt mycket. Trots det vurpade jag i nedförsbacken, och naturligtvis kom min tidigare väl stukade fot i vägen. Så jävla dumt! Jag låg där i några minuter, hämtade andan och lät den dunkande känslan i foten ebba ut. Funderade på hur jag skulle göra om jag inte skulle kunna stå på foten, ringa hundarnas matte var en tanke. Men hur fan skulle hon kunna hjälpa mig där mitt i skogen..? Hursom så upptäckte jag rödmyrorna runtomkring mig, så jag ställde mig upp och resterande promenad (ca 45 min) gick fint och Kajsa Kavat tittade undrande på mig ifall jag skulle falla fler gånger?

Det var, utöver min fot, ett väldigt vackert område! Så där kommer vi gå fler gånger, ja i alla fall tills de släpper ut korna. För efter min vurpa gick vi genom en kohage, men det vete hunnan om jag är så sugen på att göra när det är kor där – med Kajsa Kavat och Envisa Lisa dessutom! 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

