Typ bildkavalkad

Stockholm, fredag 11 maj

Sov hos Å som har finaste ljuskronan, o tapeten är fin som fan.

image

image


Uppsala, lördag 12 maj

image

image

image

image

image

image

image

En riktig liten HUSbåt, ”studentorkester-karneval-festivalen”, och jag skrattade hysteriskt åt allt som var i otakt och musikerna som blåste järnet i sina instrument men som inte såg hur de skulle gå! :’) den mäktiga Domkyrkan (rätta mig om jag har fel kyrka..), jazzjam vid Fyrisån, rejäl skumpaflaska delad på tre och lunch/middag på Max.

Stockholm; Nemis Metal Night

Dawn of Silence

image

image

MonoScream

image

image

The Resistance

image

image

Frantic Amber

image

image

Dawn of silence var bandet jag var där för att se. Mono Screams sångare imponerade med sin nacksving, som gick från höften upp i bröstparti, axlar, nacke och sist det långa håret. The Resistence gav kvällens vibrationer i bröstet med sina sköna tvåtakter i dubbelkaggarna. Oväntat saknat! Frantic Amber…, ja jag förstår varför killarna stannade kvar och praktiskt taget tillbad dem – eftersom 4/5 var tjejer i korsetter, höga klackar och långt hår. Jag tycker absolut att det är kul med metalband som består av tjejer men det ska gärna låta bra också. Sen handlar det förstås om smak, jag tyckte att tjejen som growlade/clear song mer lät som sångaren o Cradle of filth.. Not my cup of tea.

Liten del av sockerchocken på babyshowern söndag, 13 maj

image

image

Nej, det var en docka och inte en ätbar del av tårtan. Cup cakes:en var gudomliga, med smörkräm!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

