I dag blev det fel..

…för idag skulle jag egentligen ha åkt upp på ett viktigt, intressant och förhoppningsvis fruktbärande möte. Det är angående en sysselsättningsplats på ett VÄLDIGT bra företag, som jag hoppas på kan ge mig mycket i min strävan mot min dröm!

Men igår ringde de och behövde flytta på mötet till nästa tisdag. Det kändes okej att hon bokade om det, eftersom det inte beror på mig utan på tiden hos dem. Fast från igår kväll till idag har jag rent mentalt gått från ”upp som en sol, till ner som en pannkaka”.

I dag är visst min första ägglossningsdag också. Grattis ”på” mig. Fick ett tänkvärt e-mail som jag går igenom i tankarna.. Funderar på hur jag ska svara och har dämpat den första oroliga impulskänslan att slänga iväg ett svar helt okontrollerat.

Min handläggare har lärt sig att besvara mina e-mail..hurray.. Jag har skit att göra hemma, ska se om jag får dem gjorda eller om jag tar dem en annan dag. Måste tyvärr gå ner och handla toapapper. ”Bra” tänker ni, får då kommer hon ut. Ja, kanske det. Dumt också för jag är sååå sugen på choklad och det har jag inte hemma nu.

Just one of those days.

image
jag tror det är Hägg som blommar. Vackert och gott doftar det i alla fall!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I dag blev det fel..

  1. M-L skriver:

    Ja det är säkert hägg. Förr i tiden sa man att skomakaren tog semester mellan hägg och syren. och just i år verkar det som om det kan bli någon vecka i alla fall. men oftaste blommar de väldigt tätt inpå varandra. jag kan verkligen förstå att det var snopet med att vänta en vecka till och då är det inte konstigt att det känns som det gör. Det var nog bra att du kom ut. Det är så härligt ute. En promenad kanske och vädra hjärnan litet? har du lagt ner träningen föresten? jag hör inget om det. Det är ju bra att rensa huvudet med, men det vet du ju redan så klart. kram M-L
    Tack för alla bilder i kavalkaden! Det var jättekul att se.och det var rätt det är Domkyrkan.

    • miapialingonfia skriver:

      Av någon anledning kan jag helt plötsligt att det är hägg (även om jag inte var helt säker). Då måste farfar ha haft en väldans kort semester när det begav sig! Eller så var det längre mellan hägg och syrén på hans tid. 🙂
      Ja, knas blev det med det ombokade mötet. Träningen är inte nerlagd helt, men går på sparlåga tills det lugnar sig med sysselsättningsfasen. Då kan förhoppningsvis träningen komma igång igen. Kul att du uppskattade bilderna från helgen, å att det var rätt kyrka. 🙂

      Kram

Kommentera

