Väldigt ovanligt aktiv helg

I fredags åkte jag till M i Solna på dagen; jag masserade henne lite, vi åt lite och pratade massor. Sen åkte jag till vännen Å som ville fira sig lite ang en rolig sak som bestämts. Så hon, jag hennes son A och sambo S åt go mat och pratade mycket. När S begett sog för hockey o öl med en kompis, så pratade Å o jag desto med. Hennes lille son är numera 9 månader, o det är så mycket roligare nu när han är med mer – och kryper o ställer sig upp mot saker.
Nåväl, när klockan närmade sig tio, halv elva bestämde jag för att sova över. Dels för att jag inte hade lust att bege mig ut i stockholmsfyllan en fredag kväll, och dels för att jag ändå skulle hålla mig i och kring Sthlm på lördagen oxå.

Lördag morgon var mys, med barnskratt och helgfrukost. Vid 12 begav jag mig mot Rotebro, där jag hoppade in i vännen J’s bil. Kompisen F var oxå med, så for vi till Uppsala.

Där bjöds det på ”Studentorkester-karneval-festival” i ett slingrande tåg Uppsala igenom. Å vi sprang med, emellan, före dem och stannade o tittade. Alla kom från olika universitet och spelade olika låtar samtidigt, sådant typ av kaos tycker jag är hysteriskt roligt! På vägen träffade vi på J’s kompis J som stod m banjon på magen och drack öl. Så bjöds vi på lite jazzjam rätt upp och ner där på gatan, med 2 banjos, en piccoloflöjt, en liten saxofon och en cykelringklocka. Plus ett gäng killar som sjöng och bee-bop-ade. Förbannat kul!

På det gick vi till första J’s vän C för fika. Hon hade bullat upp med vetelängd och prinsesstårta! Jag frågade om jag fick ta några mackor före sockerkicken, o det tyckte hon var ett smart förslag; så snart stod vi där allihop o bredde varsina mackor. Efter mackor och sockerkick tog hon fram stora flaskan – med champagne!! 3 stycken och en rejäl skumpa = lite fin, fnittrig o yrslig. 😉 Det kändes inte mer än rätt att släntra in på MAX efter det där..

Efter det struttade vi tillbaka till Stockholm för att kolla in band på ”Nemis Metal Night”. Jag var främst där för att se bandet Dawn of Silence, men njöt mest av att höra The Resitence som lät trummisens dubbelkaggar vibrera skönt i bröstet! Det är det bästa med kombinationen inomhuslokal och death metal, man känner det o det känns skönt! Det var alltför längesedan sist.. Å jag träffade folk jag inte ens tänkte på att de skulle dyka upp där! Fast det var egentligen fullkomligt logiskt, metalfolk som de är. 🙂 Det var slut vid tolv, o då drog vi hem.

Så hem, sova, vakna vid 9, duscha, frukost och praktiskt taget iväg igen. Nu tillbaka till M i Solna för hennes Babyshower (som jag kan berätta om i ett annat inlägg). Å som om gårdagens kost med massa socker o fett inte var nog, så bjöds det på kakor, prinsesstårta (igen!) och ”Leilabakadecupcakes” – såå supersmarriga.

Under lördagskvällen skickade Gällivarebrorsan en fråga, om han fick bjuda mig på middag i Sthlm C under söndagkvällen. Å det fick han ju, såklart! Så efter babyshowern åkte jag in till stan o småstrosade i väntan på honom. Sen hamnade vi på en enkel kinesisk/vietnamesisk restaurang o åt en enkel soppgryta variant, som verkligen behövdes efter dygnets senaste matintag.

Han ville försöka träffas, eftersom vi inte hunnit göra det bara han och jag. Det var kul att få lite egentid med honom. För trots att vi träffats en del senaste tiden, så har vi inte riktigt hunnit prata ordentligt. Det kändes bra, och hur naturligt som helst! 🙂 Däremot blev jag tröttare vad kvällen led o maten åkte ner i magen, o det blev svårare att behålla fokus. Vi sa hejdå vid tio. En timme senare låg jag hemma i min säng och totalslocknade, efter en mycket lyckad, proppad och rolig helg! 🙂

Idag har det blivit en hundpromenad och lingongrova med mindre socker (fast munnen är sugen på milkshake och Jordgubbschoklad)!

Några bilder kommer upp oxå, om än inte precis nu.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

