Sockerfritt?

Hur gick det med det? Jag blev förkyld, drack massor av te med honung och åt glass. Valde mellan sockerfria halstabletter (som ger mig magproblem) och sockerfyllda halstabletter som jag inte ville äta.

Igår köpte jag vetekex för att ica gav mig 10% och nyss tog jag emot vitt kebabbröd och en cola. Samtidigt som jag tänker att jag inte ska dricka öl för att det för mycket socker däri, inte ska äta kladdkaka, inte ska göra dumle-/noblessekakor imorgon. Det här är precis samma beteende som de som beställer burgare x-tra allt men en lightläsk. Same same but different.

Vetekexen har jag ätit av, de gav mig raskt lågt blodsocker. Kebabbrödet o colan har jag kvar. Colan lockar dock, eftersom jag är slightly bakis idag. Men ändå… Å om inte annat så känns det som om tänderna ska ramla ut när jag dricker läsk.

Jag tänker på det, men ibland tänker jag mig för mycket bättre än andra gånger.

Kom fram till att jag nog inte är jättesupersockerberoende, däremot vaknade dtungan upp och började reflektera över saker som smakade sött, men som borde smaka ex salt. Jag kommer nog föröka göra det igen; ha en så sockefri vecka jag kan med precis allt. Fram till dess ska jag göra som innan jag spårade ur – tänka 1 gång extra, 2 gånger om det behövs.

image

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

