Det har lugnat sig lite och..

saker och ting har fallit lite på plats. Jag har mycket mycket svårt för ”från-dag-till-dag-förändringar”, livet blir väldigt oroligt och jag avskyr att bli styrd uppifrån – av människor som sitter på information de kunde spy ur sig tidigare. Jag känner absolut ingen tillit till sådana människor eller myndigheter.

Jag avskyr också hur människor tror att man försöker smita undan deras regler, bara för att man inte passar in i mallen. Men jag tycker att mitt harvande bland deras rullar borde vara en hint om att jag inte tänker o inte är som dem. Dvs fyrkantig.

Mitt i ”nya-regler-o-förutsättningar-du-måste-göra-såhär-NU-för-du-är-livegen-hos-oss-snurren” så rinner tiden med min AF-psykolog ut. Å ska jag ens lite lyckas hålla ihop mig själv när min sysselsättning börjar, så M Å S T E jag ha en terapeut att gå till. Så jag har all anledning att känna mig oroad och stressad, saken är den bara att det inte riktigt hjälper mig.

Men säg inte åt mig att inte oroa mig. Att det ordnar sig. Jag vet det redan, men det är jag som måste driva på mig själv för att det ska bli så. Och det är så uttröttande. Så uttömmande.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

