I’m no packleader

Det brukar gå bättre och de brukar skälla mindre, om alls. Vanligtvis har jag bara en hund, men ibland har jag två. Så är det nu. I dag visade de verkligen att det inte är jag som styr. Jag gjorde nog bort mig när de utövade skrämselpropaganda utanför en förskola..

Min tanke var bra, de skulle inte få gå/springa fram mot ett litet barn för att göra det hundrädd för resten av sitt liv. Men så kom schäfern, en lugn och ointresserad – och okopplad – med en precis lika lugn matte. Å båda hundarna skäller och ylskäller helt galet på den! Å jag reagerar typ likadant, eftersom jag kände att varenda unge nu blev vettskrämt och att jag måste få tyst på dem. Försök det om du kan, men två koppel och..nej. Ingen idé.

Byebye stoltheten.

Jag tror inte schäfern ens bevärdigar oss med en blick. För att lugna oss tvingar jag hundarna att sitta stilla, vilket var väldigt svårt för dem. När det blivit bättre går vi vidare, för att återigen råskälla på två andra plutthundar.

Give. Me. A. Break.

Skitsur, stressad och med vetskap att det inte bara är deras fel att det blev såhär. Hade jag inte varit så orolig i tankarna när jag kom, så skulle promenaden antagligen blivit bättre (hoppas jag).

Funderar starkt på att köpa en pocket av Cesar Millan. Jag tror ju på det han lär ut, men i stundens hetta står jag ändå där o närapå stryper hunden, som skäller mest, i ett försök att få pli på den.

Nu ska jag strax gå ut en runda till. Sen ska jag hem. Det tycker nog hundarna blir skönt. Å jag med. Så här brukar det inte vara, har aldrig varit.

Å jag som i min enfald tidigare år trodde det hade med muskelstyrka, och inte hjärnstyrka o själaro, att göra när man var ut med en hund.

Tja..än är jag väl inte för gammal för att lära mig sitta.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till I’m no packleader

  1. M-L skriver:

    Knorren på slutet fick mig att skratta stort! Du sitter nog vackert tom.! Vovvarna kanske hade haft en jobbig morgon med matte och husse. who knows?! kram låt dem inte ta överhanden!

    • miapialingonfia skriver:

      Det var bra! Jag ville ha ett roligt inlägg, irritationen till trots. Efter visst smsande med hundarnas matte visade det sig att detta är vanligt förekommande, tyvärr. De funderar på sätt att lösa problemet. Det är säkert asenkelt, bara de kommer underfund med hur det ska göras. Kram

Kommentera

