Jaha, där fick jag!

Jag brukar säga ”be careful what you wish for”, för det har hänt mig att jag fått det jag önskat, men det har ju ändå inte blivit som jag velat. Å här i samhället önskar vi oss jämt saker, främst att något varande ska ändras till något annat.

Häromdagen skrev jag ett inlägg som heter ”Sagolika doftlöshet!” Ett inlägg som handlar om alla dessa dofter vi omger oss med, från det att vi står i duschen till parfymen vi sätter på oss innan vi går ut. Å vad alla dessa dofter kan orsaka, för pollenallergiker, astmatiker och för det varandet jag var i då – dvs början av min förkylning då slemhinnorna blir vansinnigt retade av alla dofter. Ja, och sen slog förkylningen till med kraft!

Nu är jag på väg ur den, bortsett från en förkylningshuvudvärk som envist hänger kvar och som gör att jag måste ta alvedon om jag vill känna någon viss ordning i röran i hjärnan. Däremot har smak- och luktsinnet försvunnit. Vikken ironi va?! Universum lyssnade och gjorde vad den trodde att jag önskade. Det blev ju lite fel, för det var ju inte denna variant jag ville ha. Men jag har blivit avstängd. Det passar ju så bra in i det där man säger; ”att man inte kan ändra på andra, innan man ändrar på sig själv”. Det blev bara lite för bra, lite för enkelt. Å jävla tråkigt för en annan.

Jag känner grundsmakerna; sött, salt, surt och beskt. Jag tittar på mitt äpple och kan konstatera att det är vad jag äter, men känner inget djup i smaken. Jag kan titta på tepåsen och konstatera att jag dricker vaniljte, som jag i vanliga fall i allra högsta grad ogillar. Nej, dofter är densamma. Det är huuur skumt som helst det här!

Ibland är universum väldigt roande! 😉

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

