Sagolika doftlöshet!

Jag är förkyld, eller ja min hals och mina slemhinnor däri är det. Hostade nå så vansinningt inatt att det kändes som om halsen skulle börja blöda. Ni vet säkert precis vad jag menar, tror att vi alla har varit där någon gång.
Var gång jag blir förkyld, vare sig som nu eller bara vanlig snuva, så blir slemhinnorna i halsen vansinnigt irriterade av olika dofter. Jag blir hyperkänslig inför duschdoft, parfym, hårspray, rök, rengörningslukt o säker flera andra. Precis som jag blir under pollensäsongen. Så trots att jag är nyduschad idag, så är hårmoussen, hårwaxet och deon det enda som doftar på mig. Duschkräm, hårschampoo, lotion och hårspray är alla doftfria. Jag ska köpa doftfri deo och hårmousse också, så kommer jag vara nästintill helt doftfri. Det är så sagolikt skönt, nu som under pollensäsongen!

Jag brukar i och för sig ofta använda doftlösa produkter, dels för egen del då det blir galet många varianter i slutänden om jag oxå ska ha på parfym. Men även för andras skull, som de med astma. Jag kan vara rätt dålig på att tänka på dem eftersom jag ändå gärna använder parfym, utom under min egen pollensäsong (som sträcker sig över större delen av sommaren), men försöker eftersom jag själv blir så irriterad – dubbelt upp – om någon hällt på sig dofter utan tanke på andra!

Gör det du också, är du snäll. Min reaktion kan bli att jag hostar till jag kräks, men en asmatiker får svårt att andas. Även om mitt bekymmer inte är att sopa under mattan, så dör jag i alla fall inte.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sagolika doftlöshet!

  1. M-L skriver:

    Så trist att du är förkyld, igen. Hoppas att du mår litet bättre nu. Då ses vi inte i morgon då med andra ord? Du har alldeles rätt ang. dofter. Det är väldigt otrevligt och t o m äckligt med alla dofter som kan finnas där det är mycket människor samlade. Både gerry och jag kan bli riktigt illamående. menhar det inte blivit litet bättre? Kram och krya på dig snabbt! M-L

Kommentera

