Chokladmousse…?

image

…eller nej, det tycker du nog inte att det är.

Den är gjord på banan, kakao, honung, lite vatten, citronsaft – och avokado. Mycket gott, lite svårt att få väck bittersmaken av kakaon bara. Lättare gick det dock när jag upptäckte att jag glömt honungen. Med den i blev det väldigt mycket bättre!

Det är lite smak av kakao, citronen o bananen slår igenom men avokadon känner jag inte alls. Till en annan gång ska jag smaksätta med vaniljpulver. Det kommer direkt från vaniljstången och är helt sockerfritt, och det tror jag skulle vara gott.

När jag väl var klar med denna mousse la jag upp den i ett whiskeyglas, o ställde in det i kylen ett par timmar. Innan servering hade jag på vispad grädde och några tinade hallon. Grädden gör väl att det inte känns helt nyttigt, men konsistensen ihop med moussen gör att det blir mer likt chokladmousse än annars.

Kan lätt rekommendera detta om du vill ha ett nyttigare, men fortfarande gott, alternativ. Tillsätt även den typ av bär du gillar, som tex hallon.

image

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Chokladmousse…?

  1. M-L skriver:

    Det lät ju väldigt gott och spännande. Annars var Milles recept helt ok också. men ditt är nog nyttigast! kram

Kommentera

