Är såååå jääävla irriterad!

En dag i förra veckan när jag skulle slå på Animal Planet, så var där i stället kanal Axess, jag upptäckte också att det tagit bort Discovery channel och ersatt den med Tv 10 och just precis nu upptäckte jag att de tagit bort CNN också! Jävla förbannade C-sam!

Jag har det sk analoga basutbudet, och i det får de visst göra precis som de vill. Med den följd att man bara har skitkanaler i slutänden (inget ont sagt om SVT o de andra vanliga reklamkanalerna). Javisst, jag hajjar att de gör detta för att man ska vilja ha kanalerna så pass mycket att man lägger till det digitala basutbudet och det kanalpaket ens favoritkanaler finns i – allt för att håva in pengar. De är billigare än boxer som jag kollade in, och de har fler kanaler och utbud att välja mellan men bara att göra såhär utan att man har något att säga till om! Jag menar Animal Planet och Discovery Channel är två otroligt kvalitativa kanaler, för att inte nämna att AP är min favoritkanal. Å då byta ut dem till två randomkanaler som Axess och Tv10. Det är ju inte så att jag inte betalar för tjänsten. Det står såhär på deras hemsida: ”Vi tycker absolut inte att Analog-TV är omodern och passé utan snarare enkel, billig och flexibel”.  Flexibel – my ass. För dem då, inte för mig.

Ja, jag har skrivit till dem och klagat. Det enda jag får tillbaka är ”nämen ojdå, jag är lessen att du inte gillar de nya kanalerna”. Som om hon skulle bry sig. Enda sättet för mig att få tillbaka dem är att lägga på det digitala basutbudet till det analoga, fixa en box, ett kort och det kanalpaket AP finns i. Å allt kostar naturligtvis. Det kostar inte mycket, men minsta lilla grej känns ju och nu ska de höja hyran lite också (vilket de gör varenda jäkla år). Så det blir verkligen till att väga för och emot, men jag lär väl antagligen fixa allt det dära för att få mina kanaler. Men det är ju löjligt att det ens ska behövas. Dessutom känns det inte som det finns några garantier för att de kommer behålla de kanalpaket så som de ändrar om jämt o ständig.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Är såååå jääävla irriterad!

  1. M-L skriver:

    Grrrrr och morr!

Kommentera

