Precis när jag skulle..

sätta mig ner och ta det lite lugnt. Låta världen ha sin gång, invänta det AF sysslade med (vad det nu var) och ”bara” ta reda på lite fler grejer angående min strävan mot mitt mål, och senare ta ytterligare beslut – plugga? I så fall i vilket land? och vilken utbildning? Eller volontära? I så fall var/hur/när? Och sen beroende på beslut ta mig framåt mot det. Det var vad jag skulle göra under en icke stressad period.

Så var jag på AF, först hos psykologen.. Där vi bla pratade om det sociala samspelet. Det kan tyckas som att jag förstår det (då jag vet att jag har en relativt öppen framtoning), men så är det inte. Det finns många situationer jag inte förstår mig på och inte vet hur jag ska läsa av eller göra av. Å då är det situationer som jag vet är självklara för många andra. Det var ett intressant, men frustrerande samtal.

Direkt efter det samtalet gick jag till min nya, eller x-trainsatta eller vad han är – handläggare. Nog för att tankarna snurrar hos mig ikväll, och nog för att jag upprepar lite av den researchen jag redan har gjort på egen hand (men jag vill vara noggrann), men jag hoppas han är bra. Han säger i alla fall att han vill hjälpa mig mot min dröm, och den enda gränsen som är är himlen. Det känns bra att jag inte är den enda som måste sätta blåslampan under rumpan på mig, för det är slitsamt. Han är väl inte just den typen av bollplank jag behöver, men han är i alla fall någon mer som kan hjälpa mig – och som kan hjälpa mig att tro när jag tvivlar. Oavsett hur detta kommer bli, så lär han förhoppningsvis vara 10ggr bättre än min ordinarie handläggare.

Däremot har jag kommit överens med mig själv om, att jag inte måste slänga mina tidigare tankar över axeln bara för att han har stövlat in. Jag kan ta denna hjälp och hans förslag som just förslag. Även om han är en ”AF:are”, så är det här min grej och jag bestämmer själv hur jag vill göra och vad jag tror är bäst för mig. Han är bara ett verktyg. – Detta är något jag mest skriver helt för min egen del. – 

Det blev inget ”sitta ner och ta det lugnt”, i stället blev det: ta reda på alla intressanta utbildningar som finns, o du kommer in på – och sök. Du har fram till den 15:e april! Brådis brådis. Åsså ska jag själv söka praktikplatser. Suuperbt! Ville jag göra förut med, men fick ju inget gensvar från ordinarie handläggare. Å detta har jag på mig att göra till nästa vecka. Utbildningar inom Sverige är det torrt om, o jag avundas alla gymnasieelever – guuu, vilket utbud de har!

Enda jävla nackdelen med min handläggare är, att han är en sån som faller under kategorin som lite hmm..creepy, äckel, slemmig. Absolut en jag skulle vända ryggen till ute på krogen. Han är vänlig o energisk o han säger inget konstigt, eller kör med inviter o anspelningar på sex – inte alls. Det bara är något med hans ögon o leende. Dock kanske det försvinner med tiden. Kan ju bli lite jobbigt i längden om ens handläggare ger en rysningar. 😉

Det här inlägget postades i THE dream. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Precis när jag skulle..

  1. M-L skriver:

    kanske att han bara är litet osäker. För övrigt har du rätt i att det här ar din grej, men använd honomså mycket du bara kan för han sitter inne med info och ”makt” eftersom han jobbar där han gör!!!!! Heja!

Kommentera

