Påsken var i övrigt

…heeeelt finemang!

På långfredagen träffades, nästan, hela familjen hemma hos syrran. Å då är vi ändå 17 pers när vi är nästan hela familjen. Skulle vi vara hela familjen så vore vi 21 pers. 🙂

image

Bröderna , några av barnen och mamma målade ägg, vi fixade en brakmåltid, lyssnade på min systerson och brorson när de spelade upp varsina stycken på pianot – de gav mig underbara rysningar! Å den ene spelade så jag nästan började gråta. De är såå jävla suveränt duktiga!

Vi bara njöt hela gänget, vi vuxna pratade och ungarna kollade på Tintin. Jag stannade till 22, och var hemma 12 timmar efter att jag åkt hemifrån (alltså ca 11-23). Vi ses faktiskt sällan allihopa, men just denna vår blir lite annorlunda så vi kommer träffas lite mer än annars, och det är ren och skär lyx!

På Påskafton åkte jag till M för påsklunch/middag med henne, hennes karl o hennes dotter. Å vännen T kom med sin familj. T har jag inte träffat på en sisodär 1,5-2 år, men hon har också en blogg (MrsLopez) och vi är vänner på facebook så vi har ju ändå en viss typ av kontakt. Men det var så mycket roligare att ses på riktigt! Å att få träffa det ”nya” stjärnskottet i familjen, jiiii så charmig han är! Det tog dock ett bra tag innan han vågade släppa in mig, men sen fick jag tom lyfta upp honom. Så kul att träffa hela familjen, och M. Faktiskt en riktigt – guld värt – helg! Som det ska vara, med familj och med vänner.

Btw, så är jag på dag 4 av sockerfritt. Så sockerfritt det kan vara, men absolut inga självklara grejer som godis, bullar, kakor, juice, choklad och vitt bröd. Jag köpte fiberspaghetti o har gjort köttfärsås. Jag tuggar mycket frukt, men inte mer än vanligt. Det var värst de 2 första dagarna. Fast visst blir jag sugen. I dag var suget som störst efter kakor och chaite med honung. Den typen av te är ju egentligen helt okej, men jag vill inte tillfredsställa någon typ av ”jag-vill-ha-sött-på-tungan-nu”-begär. Måste dock säga att jag valde rätt vecka för detta, då min mens behagade komma oxå för 4:a dgr sen. Så hormonerna är ju rätt så lugna nu. Jag tänker på vad jag köper att ha i och till maten. Jag funderar på att göra något sockerfritt att ta med till Valborgsfirandet och jag funderar på att låta bli sötsakerna helt på den blivande 18-åringens födelsedag. Däremot kommer jag krascha lite nu på fredag. Men varför, det tar jag efteråt (för nästan varje gång som jag har skrivit vad jag ska göra, så blir det inte av).

Nu ska jag däremot sova. Klockan är för mycket. Har förresten träningsvärk sen gårdagens latino, första på 2 veckor, och hoppas på att ha det imorgon med efter dagens yoga. Å visstja, har tagit bort stygnen från leverfläcken. Ser ut som om någon har bitit mig, men gör inte ont.

Blablabla, så GOD NATT!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

