Kanske dags för avgiftning..

image

image

Andra dagen med massa socker! Å det känns. Jag vet inte riktigt på vilket vis, men jag blir inte pigg o aktiv som barn blir.. Det blir nog mer segt i hjärnan, och obalans i kroppen och en rejäl hunger några timmar senare.

Jag är med all säkerhet sockerberoende bara sen senaste månaden. Det flåset jag hade för ett år sedan är borta, och viktnedgången har snarare gjort en u-sväng upp igen. Mycket pga avstannad träning och pålägg av socker, det behöver man inte vara en Sherlock för att förstå.

Jag skrev på fejjan att det är dags för avgiftning nu. Då hakade min ena svägerska på genom att föreslå kommande vecka som sockerfri. Så det ska vi göra nu, tjo sådär ba!

Önska mig lycka till, jag lär behöva det.

Det här inlägget postades i Hälsa. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kanske dags för avgiftning..

  1. M-L skriver:

    Här är en till som behöver återgå till normala förhållanden. Det känns som jag har sockrat mitt liv sedan den 24 mars. och det är inte färdigt än! Vi ska på påskmiddag till Mi o le i morgon. men sen får det lov att vara slut. Min mage gillar inte äta så här heller. den blir bullrig,gasig(help) och ur form. Men i övermorgon är det dags att återgå till normalt ätande och motion. Ryggympa på måndagar, gym torsdagar och resten en lååång promenad per dag. jag längtar faktiskt! För övrigt hade vi en supermysig dag igår hos ”storasyster”. och vilka killar att spela piano. jag tappade nästan andan!

  2. Szilvia skriver:

    Det är bara att bestämma sig! Du kommer att fixa det 😉 En vecka går fort. Heja!

Kommentera

