fredag, helg, måndag

Hej, är lite trött och har lite mycket att fokusera på, ”Study Abroad”, en mens som inte sköter sig, en bortopererad leverfläck (godartad dock), att jag fr.om denna vecka ställs i kö för bokstavsdiagnosutredning (som kan ta uppemot 2 år innan jag kommer till), en arbetsförmedling som försöker fixa i ordning för mig men pga det så vet jag heller absolut inte vad som händer eller vad som ska hända – väntar på ett telefonsamtal (o tankarna surrar däromkring), jag har med ganska god säkerhet blivit sockerberoende, har ont i knäna och fortfarande ont i fotleden men orkar inte med att även fokusera på träningen. Jag får ta den som den kommer. Bloggen. Å som vanligt en knackig ekonomi, en blivande 18-åring i familjen som jag vill ha planer för (fast så kommer det förstås inte att bli, iaf inte än). Åsså lite till..

Som tur är; en kommande myshelg, först med familjen och sen med vänner! Åsså får jag låna vännen H’s månadskort som går ut den 14 april, vilket löser en del resor och utlägg för mig fram till dess.

Men det är lite mycket, så jag försöker sålla men det är lättare sagt än gjort. Så här kommer de senaste dagarna i bilder.

Fredag:

 Två livliga hundar som jag lyckades fånga stillastående medan de väntar på att jag ska komma och leka med dem. Jag premiärade med att gå ut med två hundar samtidigt i två koppel. Tonåringen ville gärna springa rätt ut i gatan, medan femåringen ofta o gärna satte sig på tvären och vägrade gå åt det hållet vi skulle. En mestadels rolig utmaning. Däremellan hann jag i alla fall ta denna bild på några blyga Blåsippor, ja i backen de stod!

Lördag:

 Earth Hour med massor av ljus, bok, vegetarisk mat (qournfärsbiffar) och godis.

Söndag:

 Vid tretiden fick jag till slut med vännen H på en promis med stavar. Vi hann gå en bra bit innan vi blev anfallna av ett livligt snöande. H var inte särskilt imponerad av ”mitt” aprilskämt.. Men det hon tyckte var värst var att snön fastnade på hennes kläder, och jag kom på det fyndiga att hon såg ut som en prickig polkagris. Fniss! Hon kommer att ge igen en vacker dag. 🙂 Hon var iaf en färgglad prick mitt i allt!

Måndag:

 From here to eternity.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

