en synnerligen sympatiskt start

..på denna vecka. Som började igår, med inte en lika angenämn och charmerande slut.

I går satte mina ”inför-mensen-hormoner” igång. Det är väldigt svårt att beskriva dem, mer än att i känslocentrat far de runt genom att dansa salsa, disco och slowfox samtidigt. Å det enda jag kan göra är att försöka göra sådant som distraherar mig från att känna. Eller som får mig att känna – absolut inget mellantjafs. Oftast brukar jag titta på film, för jag har väldigt svårt för att göra bara en sak när de här sätter in och då vill jag se något intensivt; som katastrofer eller in-på-pricken-dramatik. Igår tittade jag på filmen 2012, men den var nästan skrattretande förutsägbar eftersom huvudrollinnehavaren var väldigt heroisk.. Jag gillar honom, men inte som hjälte. Nåväl hormonerna skumpade runt, men med hjälp(?) av lite sushi, choklad o annat godis lugnade det sig så smått och jag gick och la mig.

Vaknade fnittrande imorse när jag mindes vad jag hade drömt. Inte hade jag drömt om hjälten i filmen och inte heller om min ”UK sweetheart”, utan om sportkommentatorn Jonas Karlsson! Inte så avancerat, mer mysigt faktiskt. Drömmen handlade om någon konstig sport, där jag inte var medverkande men jag var ändå med vid sidan. Vi var alla tvugna att stanna kvar och sova över där vi var, och vi skulle alla sova i en jätteSTOR säng, alltså stor som både på bredden och på längden. Så på ena sidan skulle en väldigt lång kille sova, o hans fötter nådde mig till knäna (vi sov som skavfötter alltså). Men det fick gå. Åsså låg vi som i indelade fack. Så då kom det sig att jag och Jonas Karlsson sov tillsammans. Det enda som hände under natten var att han kramade om mig, troligen i tron att det var hans fru. Men det var bara mysigt, och något så välbehövligt. Fast ja, skrattade gjorde jag när jag vaknade. För varifrån kom han? Måste ha en omedveten saknad efter Världskuppen i skidor. 😉

Till frukost tittade jag om på den söta tv-serien ”Small Island” eftersom jag skulle skicka tillbaka den till Lovefilm idag. Den är väldigt bra och jättefin, med riktigt bra skådespelare. Å då syftar jag inte enbart på Benedict Cumberbatch som har en liten, men avgörande, roll i den. Den utspelar sig på 40-talet på Jamaica och i London. Den handlar bland annat om en man som heter Michael (uttala det engelskt). När filmen var slut, och jag skulle till och bege mig ut till Willys så ringde mobilen. Då var det en annan Michael, ursprungligen från England, som ringde från ”Study Abroad”. Vi hade ett jättetrevligt samtal och han skickade mig sedan en riktigt intressant länk till en skola på Nya Zealand. Det ni! Hursom, så blev det så lustigt att han ringde med sin engelska brytning och jag kunde bara se tv-seriens ”Michael” framför mig.

När jag stigit av bussen vid Willys, så gick en kille förbi mig. Han sa att han diggade mina röda kängor. Åsså gick han vidare. 🙂 Väl inne på Willys så jobbade han där, men därinne gav han mig knappt en blick. Knepigt. Jaja, jag diggar oxå mina kängor. I väntan på bussen så stod jag där kissnödig och ångrade att jag inte gått på toa inne på willys, för då hade jag kunnat gå hem i stället. Samtidigt som jag tänkte det, så gick det en annan kille förbi busshållplatsen som tittade på mig o smålog när han märkte att jag tittade på honom. När bussen väl kom, klev han på före mig. Vi log åt varandra när jag gick förbi honom och hans ben var ut i gången, så jag blev tvungen att trycka mig förbi det. Det gillade han säkert! Hahaha! Väl när vi klivit av bussen såg jag att han hade nå grymt snygga och höga kängor själv. Innanför dem hade han stoppat sina bruna finbyxor och jag fick slå mig själv i huvudet – hårt – för att inte ”spinna” ur djupet av min hals! Ja jisses. Dessa pojkar (han var i min ålder). Dumma Jonas Karlsson. Å dumma ”UK sweetheart”.

Å nu har jag jättejättebråttom för att slänga på mig kläder och springa iväg till yogan!

Tjo!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

