Dags för EARTH HOUR!

Jag la precis upp detta på facebook;

”på lördag är det dags för EARTH HOUR! Å  på dessa sidor ‘Earth Hour‘ och  ‘Världsnaturfonden WWF‘ kan ni hitta massor och åter massor av utmaningar som typ ”jag släcker om du släcker” och fler avancerade utmaningar än så. Jag tänkte i alla fall äta vegetariskt hela dagen och tom försöka låta bli att äta animaliskt fett (jag som älskar filmjölk!) plus släcka alla lampor, stänga ner tv’n och datorn under själva Earth Hourtimmen”! Åsså bjöd jag in några facebookvänner att hänga på. Vi får väl se vad de gör!

Jag inte bara älskar filmjölk, utan är även köttälskare. Men jag har många gånger tänkt att det vore skoj om jag kunde få till det med raw food, åtminstone en dag i veckan. Eller en måltid i veckan… Det är ju inte så himmelskt mycket, men jag känner mig själv. Visst kan det hända någon gång/några dagar i månaden att jag får ett jädra ryck och vill testa på något annat. Men det är mycket sällan något som håller. För jag kan bara behålla fokus på en sak, högst två saker per period. Nu är det ju redan mitt Beslut och min ev bokstavsdiagnosutredning. Jag har tom svårt att hålla ihop det med träningen. Så atte.., att jag ens tänker tanken på vegetariskt eller raw food är bara det ett framsteg.

I övrigt är själva Earth hour-idén riktigt häftig! Den har engagerat så många på hela jorden och den engagerar fler och fler allteftersom åren går. I år ska en astronaut hålla koll på jorden och filma den när den blir mörk under samma (men ändå inte) timme. Ända från första början har jag alltid släckt ner allt, tom tv’n och datorn och alla stand-by (som jag försöker släcka ned annars också). Då brukar jag oftast läsa till skenet av x antal stearin – och värmeljus under Earth hour-timmen. Ett läckert sätt att göra saker ihop med andra, men ändå göra det själv. Å ett läckert sätt att få många, inte alla, självupptagna människor att tänka liiiite längre och tänka på vår jord som av vad jag vet är meningen ska hålla några tusen år till. Å det kan väl i alla fall försöka få den att göra!

 bild=länk=källan=Earth Hour

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

