Rädd?

Vaknade till i natt och i ett halvvaket tillstånd gick jag på toa. Vet sjuttsingen inte alls vad jag tänkte på, men plötsligt drasade insikten ner i huvudet på mig;

Vad och hur jag än beslutar att göra; Sydafrika, England (eller annat land) så SKA jag ju dit också! Jag ska lämna allt tryggt i Sverige och på helt egen hand ta mig fram i ett nytt land. Skrämmande! Oavsett land så blir jag ensam med nya vanor, med kulturkrockar, osynliga regler och med enbart engelskan att ta till. Å vad finns det som säger att jag skulle klara en del saker där, som jag inte ens klarar här hemma?

Nu är ju det här inget som ens kommer kunna ske inom ett år, inte minst för den ev bokstavsdiagnosutredningen. Men till slut, när jag tagit reda på allt eller i alla fall så pass mycket som går att ta reda på, då måste jag bestämma mig för hur jag ska göra – riktning och land. Å sedan, här hemma, jobba mot det med allt praktiskt, mentalt och fysiskt som finns. Det kommer att ta sin tid, och det måste få ta sin tid. Men rädslan får absolut inte styra.

I’m a hard working woman.

Det här inlägget postades i THE dream. Bokmärk permalänken.

Kommentera

