De senaste dagarna..

Jag jobbar på att hålla ångan uppe med att fortsätta ta reda på saker som kan hjälpa mig framåt mot mitt mål. Som tex studier, vad jag ska studera och vart jag ska studera. Jag har frågeställningar om allt, men precis absolut ingen att bolla mina frågor med. Det är ett måste att ha, annars kommer allt att avstanna om jag inte hittar ett bra bollplank tillika draghjälp.

Så en sådan människa försöker jag också hitta, men det är lite som en nål i en höstack.. Jag väntar ivrigt på svar från en man på Greenpeace. Han ska komma med svar på frågor jag har, men han har väldigt mycket att göra. Min vän M har en kontakt hon ska fråga om den kan hjälpa mig på vägen. Vilket skulle vara sååå GULD! Å jag ska höra av mig till en engelsk organisation också.

”I verkligheten” på hemmaplan kanske jag kommer att få börja arbetsträna på ett väldigt bra ställe i Stockholm. Jag är helt förvånad över att min AF-handläggare lyckats med det. Då jag tyvärr har ett litet förtroende för henne. Hon svarar aldrig på mina viktiga frågor via e-mail. Inte ett enda vettigt svar på 2 veckor, och det är helt jävla värdelöst. Faktiskt. Det är tur min arbetspsykolog är bra i alla fall, henne har jag förtroende för.

I det här letandet och framåtsträvandet, som jag ändå är väldigt stolt över att jag åstadkommit! Så finns en ständig oro över att om jag absolut inte gör något en liten dag, så kommer jag att falla ur disciplinramen o med det börja tänka negativt. Å sen få kämpa tusan för att komma tillbaka (det fick jag göra för ett par veckor sedan). Men jag måste ju få vila också.. Det här ska inte vara ett måste, en stress (ett jobb och överlevnad) bara för att jag vill komma iväg nu. Det ska vara roligt, eftersom det handlar om min strävan efter min dröm! Så på något vis o vänster bör jag hitta en balans. Vet just nu inte hur bara.

Nåväl. För att åter höja blicken mot min dröm mot Afrika, och att få jobba med utrotningshotade djur. Så ska jag ikväll på ett sk inspirationsmöte med ”Volontärresor”! Det känns som om det behövs.

I övrigt:
ler jag åt ironin att det föll snö idag när det är vårdagjämning. Å undrar om vi från landet är de enda som vet att det bara är mars, och med det fullt naturligt med snö såhär års. 😉

bryr jag mig inte om någon larvig diskussion om; hår i armhålan eller inte.

ska jag på mitt första möte på Neuropsykologiska i veckan, för att sedan se om jag är ”kvalificerad” nog att hamna i kön för utredning av en sk bokstavsdiagnos.

ska jag fanimig ringa min AF-handläggare om hon inte svarar idag på e-mail!

ska jag avsluta denna vecka med att gå på musikal med syrran! Å på lördag ska vi fira min mamma o hennes sambos födelsedagar. 🙂

 

image  Itchiban, min yngsta systerdotters kanin.

Det här inlägget postades i THE dream. Bokmärk permalänken.

Kommentera

