Läser..

”Tordyveln flyger i skymmningen” av Maria Gripe. När jag var kring de 12 kanske så sände de den på radion som en sommarteater. Jag älskade den! Å har i vuxen ålder velat läsa den för att klura ut var det var som gjorde den så speciell, och lite ”in-i-själen-läskig”. Jag har förstått varför jag ibland rös, å det var för att Maria Gripe ofta flätar (flätade?) ihop historien med det övernaturliga i sina böcker. ”Rysligt” eller inte, bra är den fortfarande!

Kajsa & jag har varit på promenad, och snart blir det lunch med P4. Jag som mycket sällan lyssnar på radio nuförtiden, upptäckte ett roligt program förra fredagen. Minns inte vad det heter, men en av dem är med i tv-programmet ”Hipp hipp”.

Resterande dag består av ytterligare en promenad med Kajsa innan hemgång, latino och fredagskväll!

image
image

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

