Plockepinn..

Klantade mig och la ifrån mig mina glasögon under sista vilan på yogan. Jag la dem bakom mig, vid min vattenflaska som stod vid väggen. Vid klass-skiftet mellan två olika yogaklasser, så var det en som gick bakom mig (varför kan man undra, för det är ingen plats att gå där..) och KNAK! sa det så låg mina glasögon i tre delar i stället för i en..

Jag är inte alls sur på människan som klev på mina glasögon. Känner inte att det var hennes fel, även om hon möjligen lärt sig en läxa – precis som jag! Fast hennes kväll blev kanske värre än min, det är ju aldrig roligt att ha sönder någon annans saker – för att inte tala om ens glasögon. Som tur tur är så har jag ett par andra glasögon i samma styrka som de trasiga, annars skulle jag inte sitta här o blogga utan snarare ligga med rå huvudvärk. Fast jag vill ha tillbaka mina gamla, de jag har nu sitter för tight (vilket ger mig lite huvudvärk o spänd nacke), har inte antireflex och är allmänt konstiga (= ovana). Blir till att gå till optikern imorgon o se vad den saftiga notan blir.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Plockepinn..

  1. M-L skriver:

    Eländes,elände! men du, själva bågen och glasen är ju hela, som tur är. Det är nya skalmar, som du behöver och gångjärnen är kanske illa åtgångna förstås. Hoppas att de kanhjälpa dig utan att det blir alltför dyrt. kram M-L

  2. miapialingonfia skriver:

    Ja, jag är väldigt glad över att de inte gick sönder mer . Å jag tycker att det borde vara relativt enkelt gjort utan allt för dyr kostnad..

Kommentera

