Jag har fått en present!

I den låg det Nostalgigodis från Godisboxen.se och jag kom genast att tänka på när jag gick i högstadiet under början av 90-talet:

 Men för mig var godiset en bonus, den riktiga presenten var kortet och meddelandet:

 Själva kortet var ju helt klockrent, verkligen! Att varje gång jag blundar så tänker jag på lejonen i Afrika! Ordspråket eller mottot eller rådet (eller vad man nu kallar det) betyder jättemycket för mig, framförallt när det kommer från henne. Jag vet att hon verkligen menar det, då hon vet vad hon pratar om och hon vet vad jag bråkar med.

Det var så oerhört befriande att få denna – spontana – uppmuntran! Ingen pekpinne, ingen fråga, bara helt sonika en härlig & behövlig, jag-tänker-på-dig, och jag tror på dig,-uppmuntran! Mitt i mitt slit att komma framåt och samtidigt komma underfund med vilken väg jag ska ta. Jag grät en skvätt av glädje o tacksamhet, och satte upp orden på min spegel i vardagsrummet och lejonet på spegeln i badrummet. ❤

Nu så, nya mot-Afrika-tag fr.o.m i morgon!

Så glasögon”kraschen” till trots, min braiga dag överglänser det! Japp de senaste dagarna har jag varit ovanligt positiv. Något att verkligen ta till vara på!

Nu ska jag gå och hålla mig ifrån att äta godis.. 😉

Det här inlägget postades i THE dream. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag har fått en present!

  1. M-L skriver:

    En så härlig present!!! och vilken fantastisk vän ! Det är sådant som gör en ödmjuk och får en att inse att man vågar fortsätta tro på människan. kram M-L

Kommentera

