Jag är nog lite knas..

då jag föredrar lite udda frisyrer och/eller färgkombinationer framför vanliga traditionella frisyrer och färger. Det är väl inget knas i sig att gilla det. Men jag som person tror att jag inte vill synas, fast ändå måste jag ju vilja göra det eftersom det jag gillar är det som syns. Jag känner mig på något vis utsatt i en helt vanlig pojkfrilla ”utan” färg mot vad jag gör i en punk-/rockfrisyr alt vanlig frisyr med en riktigt snygg färg, trots att det sistnämna är det som genererar i tittande från folk..

Nä, det blev inte som jag hoppats på hos frissan. Å för första gången kan jag förstå tjejerna i ”Top model”, som får hysteriska utbrott efter deras påtvingade hår-makeover då de gråter hysteriskt och utbrister ”men det här är ju inte jag!” Det är som att gå naken. Å det är väl antagligen det som gör att jag känner mig utsatt, att jag inte trivs. No shit Sherlock!

Det spelar ingen roll att människor runt omkring säger att jag passar i det. För mitt jag gör inte det. Men jag får väl vara glad för det lilla o lita på att jag inte ser helt galen ut.

Å de positiva grejerna i kråksången är; att det är grymt skönt att vara korthårig i nacken, att jag inte lägger håret i maten längre, att det kortkorta på sidorna får växa till sig, OCH att allt ändå växer rätt fort o då kommer det inte vara en vanlig pojkfrisyr längre.

Sen kommer kruxet att hitta en ny, mer öppensinnad, fortfarande billig frisörska. Å som jag har bra kemi med. Denna kallade dessutom min nya frisyr för extrem. Ke?

image

  Varje dag måste jag oxå slåss med virveln, eller plymen som jag kallar den.

Life is a bitch! 😛

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

