”dåliga” böcker, frustration & stavgång

En vän (M) sa till mig en gång att böcker som tar energi bara genom att de står i bokhyllan o påminner om sin berättelse, dem ska man göra sig av med. Det gjorde jag ikväll, tog även med böcker som inte ger mig något längre o sådana som jag inte läst om och dem jag aldrig kommer att läsa.
Bara så sent som förra året gjorde jag en bokrensning, och så glest som det är bland böckerna nu har det väl aldrig varit! Å då har jag ändå ställt in mina nya böcker från en annans bokrensning.

Kvällen gick i övrigt i det frustrerande tecknet eftersom jag känner att jag inte kommer framåt gällande mitt mål, inte ens i centimetrar. Jag har börjat förstå att om jag vill göra det helt seriöst så fungerar det bäst utomlands, där de har kommit mycket längre i bl a viltrehabilitering och i jobbet mot utrotningshotade djur än vad Sverige har gjort. Sverige är mer inriktat på forskning och har flera utbildningar för sådant. Det finns lixom ingen ”rak” väg att gå, framför allt inte när man kommit över de vanliga och naturliga åldrarna att plugga i sas. Jag har fått fina gensvar från några av världens stora ”vi slåss för miljön, naturen och våra djur”-aktörer, men deras svar intygar också mina farhågor; att det är supersvårt att komma någonstans bara inom Sverige. Men precis just nu har det börjat öppna sig lite för mig på andra plan o jag är på väg att få den hjälp jag behöver. Jag känner inte att jag bara kan slänga det i sjön. Dessutom äger jag knappt några pengar, så jag kan heller inte bara ge mig iväg. På toppen av allt har jag oxå en osympatisk AF-handläggare. Hon kan ju för f*n inte svara på e-mail! Hon skriver, men svarar inte på mina frågor. Inte ens ett ”jag återkommer ang det”. Känner mig fjättrad av mina egna känslor, av AF och av att jag absolut inte har en endaste jävla aning om hur jag ska röra mig och på vilket ben jag ska stå. Det enda jag vet är att jag inte vill leva resten av mitt liv som jag lever det idag. Alltid nått, men det hjälper mig inte framåt rent praktiskt.

Jag måste reda ut det här, jag måste ta hjälp och jag har kommit på vet vem jag ska fråga och rådgöra med.

För att få ur mig lite mer av min frustration, så tog jag på mig ordentligt med kläder, satte mp3’n i öronen med Maiden  och tog en snabb 45-minpromenad med mina stavar. Superskönt i +1 grader! Var jättesvettig när jag kom hem, o har nu draperat hela badrummet m mina svettluktande kläder.

Detta var att rekommendera! Å det ska jag fan göra om!

Ps. Har hundvaktat idag också. De har flyttat, så jag o hunden Kajsa var ut två gånger och passade på att kolla lite läget. Det är ett jättemysigt och fint område. Å där de bor har de ett jätteläckert ”från-golv-till-tak”-fönster med utsikt över vattnet. Helt fantastiskt! Ds.

Det här inlägget postades i THE dream. Bokmärk permalänken.

Kommentera

