med siktet på kortkort, nästan!

Efter att i ca 2 år ha gått med samma typ av frisyr, trimmat på sidorna och långt/halvlångt/kort i mitten är det nu dax att göra något åt den. Jag har länge funderat på hur det ska gå till och i mina tankar har det bara funnits två typer av alternativ: 1. raka av sig hela håret för att få allt till ett jämnlångt, snart, ”moncichikrull” och snart en ännu längre odefinerbar frisyr. 2. Låta håret växa ut på sidorna och sedan klippa upp resten av håret så de får mötas på vägen sas. Å däremellan gå och se ut som en galning… Jag har varit så frustrerad över att håret ska vara något som människor jämt lägger märke till, och utefter den tycker att det säger sitt om människan. Tänk om man bara kunde se ut som man ville och ändå vara ”godkänd” eller whatever.. Men nä. Hår och tänder är något som syns, och som människor lägger in väldigt mycket tankar om. Jag känner till en kille som lyssnade på metal, men som hade punk-kam. Det gick nästan inte ihop sig, inte ens för metalfolk som ändå är rätt öppna av sig..

Nåväl, såhär såg jag ut i somras:

 Såhär ser jag ut idag:

Jag har verkligen älskat den här frisyren! Men på senare tid går jag bara omkring med ”gardinen” ner över höger öra, och nu hänger den ner i maten för mig när jag ska äta. Så jag börjar bli lite less. Det är dags för en förändring!

Några riktigt snygga frisyrer, både till färg och form:

Själv har jag haft en hel del olika typer av både färg och form på håret tidigare, den enda typ av färg jag inte haft är väl punk. Däremot har jag varit punkare på en fest en gång:

Men jag har bl a oxå sett ut såhär:

Men IDAG har jag siktet inställt på typ något sånt här:

Fast det ska inte vara lika mycket hår kvar som på denna variant. Ni kommer bli varse. JAG kommer bli varse! 🙂 Ser dessutom väldigt mycket fram emot att få bli lite ompysslad.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till med siktet på kortkort, nästan!

  1. M-L skriver:

    Det ser jättebra ut.Riktigt fint. men kan du stå ut med att se med bara ett öga? Tror du inte att du blir tokig på det så småningom och kanske börjar med hårspänne? kram, kram M-L

Kommentera

