and the Oscar goes to…

…I have no bloody idea!

19:00-20:30  ZzzzzzZZzzzzz……

Omredigering efter att jag har sovit; visst har jag väl lite tankar om vilka som vore skoj att se med en Oscar i hand.

Bästa kvinnliga huvudroll: Helst Michelle Williams för rollen som Marilyn Monroe eller Meryl Streep för sin roll i Järnladyn. Bästa manliga huvudroll: Gary Oldman i Tinker Taylor Soldier Spy. Bästa film: War Horse vore skoj, men jag tror inte den har någon chans mot de riktigt stortippade som The Artist, The Descendants och Moneyball. De bästa birollerna har jag absolut inte råkoll på, men som den kvinnliga vore det kul för Melissa McCarthy från Bridesmaids (hon spelar även Molly i Mike & Molly och var med i Gilmore Girls) eller Jessica Chastain i filmen The Help (efter boken Niceville). Som manlig biroll vore det nog roligt om Christopher Plummer från filmen Beginners fick sig en Oscar. Hade jag kunnat så skulle jag ha velat säga Benedict Cumberbatch från filmen Tinker Tailor Soldier Spy, men han är inte nominerad. Fast hans tid kommer, det vet jag!

Bästa filmmusik; War Horse, Tinker Tailor soldier Spy, The Artist.

Ja dessa var de stora kan man väl säga och jag stannar därvid. Jag vet inte ens om jag kommer kunna hålla mig vaken hela Oscarsgalan igenom. Just nu värmer jag upp med ”Vägen till Oscarsgalan”, en dokumentär om vägen för alla nominerade till årets Oscar. Jag gick och la mig vid 19, men har väl mest vilat eftersom kroppen inte ville sova så dags. Det roligaste är ändå att titta på alla stjärnor – gamla som helt sprakande nya – när de kommer på röda mattan – kläder, frisyrer, skor, smycken, snygga män i snygga kostymer. Jag vet inte om några svenska filmkändisar kommer att befinna sig där i år, men Alicia Vikander är väl inte helt otippad och kanske inte heller Alexander Skarsgård och Joel Kinnaman, åsså hoppas jag naturligtvis på att få se Mr Cumberbatch. Fast om jag får se någon av dem, det vete hunnan… 😉

Men nu är det snart dax att titta på Filip & Fredrik som är kvällens världar på 9:an, och att hålla mig uppdaterad på IMDb.com. Maten för natten består av rostade räkmackor, te och tranbärsjuice. Om sötsuget skulle bli för stort finns det dumlekolor. Å min egen outfit är kvällen till ära – en skön röd mysdress. Allt för min egen skull. 😉

Om du också sitter vaken i natt kan du väl pipa in och säga ”hej”, eller kanske något mer relevant angående galan. 🙂

Det här inlägget postades i my UK Sweetheart. Bokmärk permalänken.

Kommentera

