jag har blivit britt..

det är Elton John, det är Queen, det borde vara Iron Maiden, men är David Bowie, det är CNN o en vilja om att ha BBC, det är te, det är brittiska tv-serier, jag älskar Top Gear och jag går igång på brittisk accent mer än vanligt. Jag slår ihop två världar och har på Animal Planet en hel dag, jag vill gå på afternoon tea, jag läser brittiska nyheter och jag slår upp engelska ord. Jag skriver på engelska facebook-sidor, det är Union jack, och snart drömmer jag väl på engelska oxå! Allt tack vare den här människan:

Känns han igen?

I’ve been ”Cumberbatched”! Som i Benedict Cumberbatch. Sedan jag ”la upp” (hehe) honom här som en snygg engelsk skådespelare så har jag sugit åt mig en hel del information; i form av youtubeklipp m intervjuer av honom, tvshower med honom, ”awards-tal” sagt av honom och onlinetidningar om allt han har gjort och ska göra i filmens, tv-serien’s och teaterns värld. Ja, det har sannerligen blivit en del som har mynnat ut i en smärre crush. Men han är ju en så grymt skärpt skådespelare som är helt otroligt charmig, dessutom använder han sig av sitt kändisskap till så vettiga saker, att han är svårt att motstå!

Om jag nu skulle behöva försvara mig, så kan jag ju faktiskt säga – att det fina i den här kråksången är ju naturligtvis att jag omger mig med engelska. Det är skitsvårt att hänga med i otextade shower som ex ”Jonathan Ross Show” när man inte är van, så jag får slå upp ord och jaga rätt på div uttryck för att komma underfund med vad de pratar om. Men engelsmän och deras slang! Jag vill också veta varför de skrattar! Så till och från får min hjärna verkligen gå på högvarv o lära sig nya ord o lite nya uttryck. I ”vi är Cumberbatched-klubbarna” (jag är ju inte direkt ensam om den här saken..) förekommer en hel del kommunikation i skrift om vår favoritkille, för att inte nämna favoritserie. Att jag älskar ”Sherlock” vet ni ju redan, och den serien är på tapeten nästan varje dag trots att det är paus i produktionen just nu. Det är riktigt skoj! Tydligen får USA vänta precis lika länge på tv-serier o filmer från Europa, som vi får vänta på sådant från dem. De har ännu inte fått se säsong 2 av ”Sherlock”.  Å andra sidan kommer de att kunna titta på Oscarsgalan, där ”Tinker Taylor Soldier Spy” är nominerad, utan att behöva vända upp och ner på dygnet och använda tändstickor att hålla upp ögonen med.. *hrmpfh*

För er som tänker att det vore bättre och kanske lite roligare med en riktig pojkvän i stället, så kan jag säga; nej tack. Det skulle bara förstöra. Om jag får bestämma får det vänta till jag kommit ur startgroparna mot mitt mål. Att få en sidoknyck nu som skulle få mig ur balans och ur fokus, det skulle inte vara bra. Jag måste framåt nu, och jämfört med det är det faktiskt inte särskilt viktigt med en pojkvän. Jag har mitt mål nu och jag känner mig helt nöjd och inriktad på det. Så denna crush på Cumberbatch ser jag som ett helt perfekt distansförhållande! 😛

I övrigt så är jag lite smånyfiken på två djurorganisationer som lever och verkar i England. Så att få in (mer) engelska i livet är väl inte helt dumt. Fast det kanske kan vara bra om jag kan säga fraser som inte innehåller ”Sherlock” eller ”Benedict Cumberbatch”, jag vet. 😉

En macadamiasötnöt

Det här inlägget postades i my UK Sweetheart. Bokmärk permalänken.

Kommentera

