som en sprattlande sjöstärna..

Har inte ett endast foto från idag, vilket egentligen är lite konstigt eftersom jag har varit med om något historiskt. Jag bevittnade saluteringen för den nya prinsessan – Estelle! Jag stod vid slussen i Sthlm och såg hur det rök och sprakade eld från kanonerna på Kastellholmen. Å jag hörde det också förstås. Det var en urhäftig känsla! Dels förstås för att jag aldrig hört kanonerna i Stockholm, och att det är en tradition när ett kungabarn föds. Men jag tänkte faktiskt främst på det lilla fredliga landet Sverige som inte ligger i krig någonstans, och som heller inte varit i krig under min uppväxt. Jag har aldrig hört sådana där (o)ljud förut. Så det var väldigt mäktigt! Jag fick gåshud, och fick nästan för mig att jag skulle ställa mig i givakt och sjunga Nationalsången.

Vad gäller att det fötts en liten prinsessa i landet, det tycker jag är skoj. Om inte annat för att det kom en ROLIG nyhet från Sverige, som hela (väst)världen kan gotta sig över. I stället för allt trams och larv om vad kungen haft för sig och inte haft för sig – vem bryr sig? Inte jag i alla fall. Å egentligen bryr jag mig inte så hjärtans mycket över kungahuset heller. Hade de haft makten, så hade jag antagligen haft mycket mer till åsikt men inte nu. Just nu tycker jag mest att det är bra eftersom det inbjuder oss till att hamna positivt på kartan igen, och för att vi får vara med om lite historiska grejer.

Efter detta historiska ögonblick tog jag Saltsjöbanan till närmsta, tillika äldsta, vännen Å och hennes lille A. Jag och Å sågs senast innan jul, då vi var och tittade på Breaking Dawn I i Sthlm. Idag hann vi umgås i tre timmar, men det kändes som om det bara var en. Fort gick det! Men det är väl så när man inte ses så ofta, det blir så mycket mer att prata om då.. Fast det var skoj, och hon bjöd på lunch och hembakt bulle (den 8:e bullen för mig denna månad 😉 ). Egentligen borde jag försöka träffa henne oftare, så vi slipper ”catch up” varje gång. Det får stanna vid ”egentligen” för nu, tanken finns ju där för oss båda och det är det viktigaste. Å kärleken förstås! Vi har ju känt varann sen högstadiet och har med det lyckats vara med i både med – och motgångar. Riktigt jävliga motgångar och riktigt ljuvliga medgångar! Så även om vi tappar varandra ibland, så tas tråden ändå alltid upp någonstans på vägen av någon av oss – åsså är vi där och tjööööötar med varandra igen. ❤

Hade det inte varit för att jag knappt varit på latino de senaste veckorna, så hade jag inte rusat iväg från Å utan tagit det lugnt i några timmar till. Men nu såg jag fram emot latinon. Så på en differens på 15 minuter så hann jag (inklusive promenad från slussen till Sthlm södra och från Östertälje till Sydpoolen)! Å väl där körde han fan slut på oss! Hehe.., undrar om han tänkte på att vi nu ”får” äta semlor och att de ska väck! På tisdagar får jag knappt plats längst fram längre för det är så överfullt av människor (även de som kommer sent o egentligen inte har någon plats längre tar sig in) att man närapå trampar varann på tårna, slår varann med armarna eller kliver in i spegeln. Det är inte så roligt. Fredagarna är lite lugnare, idag var vi i alla fall inte fler än vad vi skulle vara och jag hade bra med plats. Å han ville verkligen suga musten ur våra lår oxå (inte bokstavligen alltså 😉 ) vilket jag verkligen kände senare när jag klev i och ur duschen. Under de sista 20 minutrarna var vi alla rätt slut och svettades som fan. Fredagspassen är på 90 min; 60 dans, 30 mage, rygg, rumpa. Å det behövs, det är så jävla jobbigt och det är så jäkla svårt att fokusera sig för alla fnissar mer eller mindre hela tiden – och så också jag. Å jag kan intyga att ligga och sprattla på mage som en sjöstjärna, det är jobbigt som fan. Jag skulle bli mycket förvånad om jag inte känner av något imorgon. Men bra är det! Så jäkla bra! Dans med dess underbara endorfiner, skratt, svett och nästan tårar och jobbet på den sladdrande magen.. på en fredag. Marvellous!

En ”Recovery”, förbi ICA och en köpepizza. Värma pizzan & duscha, titta på Skavlan och bara känna mig helt galet slut! Tanken var att jag skulle sova direkt efter det också, men är fortfarande vaken såhär fem i tolv. Fast det blir strax ändring på det.

I går träffade jag förresten min fina lilla mamma! Vi åt lunch på ett litet sallads – och baguettställe som heter Mollys, o då passade vi på att prata en massa. Sen virrade vi runt på stan – hon på bokrean och jag avslutade onödiga konton i andra banker än min egen. Å hon följde med mig en sväng till In & finn medan hennes sambo tog en titt  inne på Akademibokhandeln. Sen åkte de hem till sitt, mamma med halva bokrean med sig hem som sig bör. 🙂 Å jag gick hem för att förbereda en massage på en vän som fått en låsning i ländryggen. Si, what comes around goes around – senast var det jag som hade en o som fick hjälp. Nu var det åt andra hållet. Egentligen skulle jag ha varit hundvakt igår, men husse i familjen fick influensan så jag for förstås aldrig dit. Men dagen blev fin i alla fall.

Jag är förresten hormonstyrd just nu; dvs, att när det är bra då är det RIKTIGT bra! Å när det är dåligt, ja då är det åt helvetes jävla dåligt. Men idag och igår var de allra flesta timmarna riktigt bra! Det går upp och det går ner. Just nu ska jag gå ner…, i sängen.

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till som en sprattlande sjöstärna..

  1. M-L skriver:

    Vilket härligt inlägg! jag blev på jättegott humör av att läsa det! och tack för snälla ord!!!! Du är fin du med! kram M -L

Kommentera

