en snögubbe med doft av bullar

häromdagen sa vännen H att hon skulle köpa något gott till kvällen på ”alla hjärtans dag”, som kärlek till sig själv. Jag själv är inte så där jättehypad gällande denna dag, det känns lite larvigt.. Fast jag har kanske varit singel och osocial lite länge, och utan pengar, för att längre bry mig nå särskilt. Som sambo gav vi grejer, godsaker eller blommor till varandra. Som vän, dotter, syster o svägerska har jag skickat choklad, godis, blommor och kort. Men det känns nu som det var längesedan.. Hursom så tänkte jag anamma H’s tanke om en godbit till kvällen, och till det dricka te ur en ”alla-hjärtan-dags-mugg” PÅ en ”detsamma-duk” jag fick av mamma i fredags.

Så idag bestämde jag mig för att diska och städa undan på soffbordet (jag alltid äter vid, då jag inte har plats för köksbord), för att lägga fram duken och förbereda för kvällsmyset när jag kommit hem. Kommit hem från en annan vän, S, som fyller år idag. Hon skulle bara baka hela dagen, så det var fritt fram att komma dit när jag ville.. Så jag dök in där strax efter 15 och kom hem igen snart efter 21. Det var inte tänkt att jag skulle stanna där så länge. Men en vän till henne var där och likaså hennes mamma, o jag hann väl bara komma in där så fastslog vi att vi har både en av mina bröder och min mamma som gemensam nämnare. Hehe.. Fast utöver det väldigt trevliga sällskapet, så höll S oss kvar med sina jäääättegoda bullar! Hon bakade bokstavligen hela dagen oxå; 260 bullar! Med förklaringen att de är 140 pers på hennes jobb. Fast det var ju inte 260 bullar när hennes sällskap gått hem… 😉

Hennes vän som var där studerar Zoologi i England, vilket ju inbjöd till en hel del samtal kring mitt mål. Jag fick lite mer att tänka på som kan hjälpa mig ytterligare i vilken väg jag ska gå, eller i alla fall hjälpa mig mot lite mer påtagliga val. Plus lite mer tanke kring bra ”arbetsträning/praktik-ställen”. Ja, helt enkelt lite mer kött på benen! Å hon hade liknande tankar som mig om ”lust-motivation”, men oavsett väg jag tänkt ta från början så tycker hon definitivt att jag ska utbilda mig. Trots att jag, av olika skäl, finner ett visst motstånd till det. Jag får se vart det leder. I morgon ska jag nog ta och undersöka och o googla lite på de tips hon gav mig. 🙂

 Efter att vi tryckt i oss 7 bullar (eller ja… zoologistudenten kom 3h före mig, så hon åt nog flera) så kände jag av ett visst blodsockerfall och det gjorde S och hennes mamma med. Så vi drog iväg och köpte lite indiskt. Helt oplanerat i mitt fall och jag kände mig lite trött, men övertalade mig själv att stanna kvar och äta med dem. Nästan varje dag äter jag ju själv ändå, dock inte denna dag o därmed basta!

På väg hem snöade det. När jag gick till henne tänkte jag att det kanske inte kommer så mycket snö igen, för då var det +2 och snön droppade från taken och fåglarna kvittrade.  Men det känns ju lite tidigt med vår när det fortfarande är februari.. Å som sagt, det började snöa när vi hämtade maten. Lite mer än en timme senare gick jag hem, o det var stora vita flingor som rasade ner! Jag valde också att gå mot vinden vilket resulterade i att hela jag blev vit rätt så fort. Men nu är det så vackert igen när träden är fluffiga, och gräsmattan har en fin vit maräng över sig! Väl hemma slängde jag jeansen över badkarskanten och satte på tevatten. Någon godisbit längtade jag inte efter, men dock gärna lite te i min nya mugg PÅ min nya duk.

 

(Mamma; jag kan berätta för dig över telefon om vem det var jag träffade hos vännen S. Det ligger låååååångt tillbaka i samband med ditt jobb på 90-talet. Kram!)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en snögubbe med doft av bullar

  1. M-L skriver:

    Ok! Blir väldigt nyfiken!!! kram M-L

Kommentera

