Kort minne, eller dålig närvaro

När jag satt och skrev mina ”träningslappar”, så förde jag samtidigt en inre konversation med mig själv ang kvällens yoga. Jag hade tidigare sagt att jag inte skulle träna alls idag eftersom ryggen inte ännu är helt okej, även om den känns nästintill bra. Men så behöver den ju rörelse för att kunna bli helt bra och yogalates tex är inte lika påfrestande som poweryoga.

För att till slut övertala mig själv om att gå dit o träna, så skalade jag bort tanken på själva träningen och tänkte enbart på den sköna kalla luften jag skulle få andas under promenaden dit o hem, och jag tänkte på den nästan tropiska värmen i ”äventyrsbadet” där vi har vår yoga och jag tänkte på det sociala. Så till slut bestämde jag mig för att gå på yogalates. Bara en kort stund efteråt så nös jag, vilket gjorde mig kraftigt påmind om att jag ju faktiskt är förkyld!

Snacka om att enbart ha fokus på ryggen, trots att jag samtidigt sitter och snyter mig och hostar.. Otroligt bra närvaro i nuet! 😉

Dvs – ingen träning.

Det här inlägget postades i Träning & Hälsa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

